اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

ایجاد اشتغال برای 1377 کردستانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته از طریق مراکز کاریابی‌ غیردولتی استان برای ‌هزار و 377 نفر اشتغال‌زایی شده است.

ایجاد اشتغال برای 1377 کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات فراروی کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی که با حضور مدیران 16 مرکز کاریابی غیردولتی استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته برای ‌هزار و 377 نفر از مردم استان از طریق موسسات کاریابی غیردولتی کاریابی صورت گرفته است.

به گفته وی، در سال گذشته 243 مورد بازرسی توسط بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این مراکز کاریابی‌ در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به نقش کاریابی‌ها در معادلات بازار کار اشاره کرد و افزود: کاریابی‌ها پل ارتباطی بین نیروی کار و بازار کار هستند و می‌توانند بر معادلات بازار کار تاثیر مثبتی داشته باشند.

باغبانیان از فعالیت سه مرکز کاریابی خارجی مجوزدار در سطح استان خبر داد و گفت: در سال گذشته، هفت پروانه کار اتباع خارجی تمدید و 15 مورد پروانه کار صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 مرکز کاریابی غیردولتی با مجوز قانونی در سطح استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: یک مرکز کاریابی از این تعداد در سطح خارج از کشور و دو مرکز نیز در راستای جذب و معرفی جویندگان داخلی و خارجی به مراکز اشتغال و بازاریابی با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فعالیت می‌کنند.

مدیران کاریابی‌های غیردولتی استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مشکلات فراروی کاریابی‌ها بر ضرورت رسیدگی به این مشکلات تاکید کردند و خواستار تسهیلات مناسب برای تجهیز و ارتقای سطح فعالیت کاریابی‌ها شدند.

دعوت از نماینده کاریابی‌ها یا رئیس و یا دبیر انجمن کاریابی‌ها در جلسات کارگروه تخصصی اشتغال استان، پیگیری اصلاح نحوه وصول حق‌الزحمه کاریابی‌ها از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اخذ مصوبه از کارگروه تخصصی اشتغال در خصوص جذب نیروهای قرادادی دستگاه‌های دولتی از طریق کاریابی‌های غیردولتی از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/79002/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول