اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

استفاده از شیوه‌های نوین پرورش ماهی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با استفاده از شیوه‌های نوین پرورش ماهی در آذربایجان غربی میزان تولید بخش شیلات افزایش می‌یابد.

استفاده از شیوه‌های نوین پرورش ماهی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو پیش از ظهر امروز سیدعلی مختاری در مراسم افتتاح پروژه پرورش ماهی در قفس به صورت تجاری در دریاچه پشت سد شهید قنبری ماکو، اظهار داشت: فاز اول این پروژه برای پرورش ماهی سرد آبی قزل‌آلا با ظرفیت 200 تن در یک دوره هفت ماهه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نحوه پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: در این روش با چرخش یک پکیج متحرک در سطح آب هوادهی لازم به قفس‌ها انجام می‌شود.

مختاری کیفیت بالا و افزایش میزان تولید ماهی را از مزایای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و گفت: در این روش میزان تولید در واحد سطح افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: اعتبار اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سد شهید قنبری ماکو یک میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این طرح زمینه اشتغال 50 نفر ایجاد شد.

مختاری با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح در آینده نزدیک، ابراز داشت: با راه‌اندازی فاز دوم، ظرفیت تولید ماهی به یک هزار تن افزایش می‌یابد.

مختاری به میزان تولید بخش شیلات آذربایجان غربی اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته 15 هزار و 500 تن ماهی و سایر محصولات بخش شیلات در استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود با استفاده از روش‌های نوین پرورش ماهی در آذربایجان غربی این رقم در سال جاری به 18 هزار تن برسد.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول