اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

پرورش ماهی در قفس، پشت دریاچه‌های سد ارس و سد حسنلو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پرورش ماهی در قفس، پشت دریاچه‌های سد ارس و سد حسنلو از برنامه‌های خلق حماسه اقتصادی در سال جاری است.

پرورش ماهی در قفس، پشت دریاچه‌های سد ارس و سد حسنلو

سیدعلی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در بخش کشاورزی، اظهار داشت: در درجه اول برای استفاده از این فن‌آوری از ظرفیت کلینیک‌های گیاه پزشکی و آزمایشگاه‌های کشاورزی بهره می‌بریم.

وی با اشاره به وجود پایگاه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در شهرستان بناب، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دائم با این مرکز در ارتباط است و از دانشمندان هسته‌ای این مرکز نیز برای فعالیت در بخش کشاورزی استان دعوت کرده است.

مختاری به استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در خصوص بذرها اشاره کرد گفت: به منظور ماندگاری محصولات کشاورزی و افزایش کیفیت آن‌ها از این فن‌آوری در خصوص بذرها در زمان کشت استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: اگر اعتبار 450 میلیارد تومانی بخش کشاورزی آذربایجان غربی تحقق پیدا کند، حماسه اقتصادی در سال جاری محقق می‌شود.

وی با اشاره به ریز برنامه‌های خلق حماسه اقتصادی در بخش‌های زراعت، دام، طیور و شیلات، خاطرنشان کرد: سال جاری در بخش شیلات در پشت دریاچه‌های سد ارس و سد حسنلو برای پرورش ماهی از قفس استفاده می‌شود.

مختاری ادامه داد: با اجرای این طرح میزان برداشت ماهی تا پنج برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول