اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان:

اطلاع‌رسانی شفاف پیش‌نیاز افزایش مشارکت‌های مردمی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: اطلاع‌رسانی شفاف زمینه‌ساز تحقق مشارکت‌های مردمی خواهد بود و نیازمند سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

اطلاع‌رسانی شفاف پیش‌نیاز افزایش مشارکت‌های مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی کشور و مسئولین روابط‌ عمومی این نهاد در سنندج اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درست و به موقع موجب انعکاس مطلوب خدمات سازمان و توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌ها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این‌که کمیته امداد امام خمینی سازمانی مردم نهاد است هرچه در بعد اطلاع‌رسانی فعال عمل کنیم به اهداف سازمان نزدیک‌تر شده و بستر مناسب‌تری برای توسعه مشارکت‌های مردمی فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: استفاده از اعتبار دیگر حوزه‌ها به نوعی دست روابط عمومی‌ها را در عمل می‌بندد و موجب ایجاد توقع و اعمال نظر و حتی گاهی تحمیل نظرات سایر حوزه‌ها بر روابط عمومی می‌شود.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید نگرش سازمان‌ها و نهادها به روابط عمومی عوض شود و زمینه‌ای ایجاد کنیم که مدیران به روابط عمومی‌ها احساس نیاز کنند.

وی با بیان این‌که بحث تأمین امکانات و تجهیزات در عصر امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ما نمی‌توانیم با امکانات اندک انتظار کارهای بزرگ را داشته باشیم.

موسی‌نژاد از آموزش و اطلاع‌رسانی به عنوان دو اصل مهم در پیشرفت هر سازمان، اداره و نهادی نام برد و گفت: هرچه در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی هزینه شود در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری برای مجموعه و زمینه‌ساز تحقق اهداف خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: توجه به بحث آموزش در هر نهادی موجب افزایش راندمان و کارایی بیش از پیش کارکنان و خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف می‌شود.

موسی‌نژاد با بیان این‌که برخی از مدیران با وجود نقش مهم روابط عمومی‌ها آنها را قبول ندارند، عنوان کرد: این مهم نه تنها در بدنه اداره‌ها، نهادها و شهرستان‌ها بلکه در مراکز استان‌ها نیز دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: 50 درصد از ظرفیت مدیران باید به سمت ارتباط‌گیری و توسعه مشارکت‌ها سوق داده شود تا شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

موسی‌نژاد افزود: خوشبختانه در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی در استان ارتباط بسیار مطلوبی با اصحاب رسانه دارد و این مهم موجب شده در کنار پوشش مناسب اخبار و اطلاعات بتوانیم از هم‌فکری آنان در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تأمین اعتبار کافی برای واحد روابط عمومی را ضروری دانست و گفت: روابط عمومی می‌تواند یک منتقد و یک مدافع خوب برای هر مجموعه‌ای باشد ولی تحقق این مهم نیاز به داشتن توان تخصصی و اعتباری است.

وی داشتن اطلاعات روز و همچنین آگاهی کامل در مورد اقدامات و خدمات مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند را دو نیاز مهم برای مسئولین روابط عمومی عنوان کرد و گفت: اگر مسئولین روابط‌عمومی ما اطلاعات کافی در مورد وضعیت، اقدامات و برنامه‌ها نداشته باشند نمی‌تواند پاسخگوی خوبی در زمان نیاز باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان این‌که کمیته امداد امام خمینی به عنوان سازمانی مردم نهاد برنامه‌ها و خدمات گسترده‌ای دارد که اطلاع‌رسانی آن‌ها می‌تواند نقش بسزایی در توسعه مشارکت‌های مردمی داشته باشد، گفت: بحث اطلاع‌رسانی نقش مهمی در افزایش اعتماد مردم و تشویق آنان به مشارکت در برنامه‌های این نهاد دارد.

وی در پایان تصریح کرد: خدمات گسترده‌ای در این نهاد انجام می‌شود اما در بحث اطلاع‌رسانی آنچنان که باید و شاید عمل نشده که باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/79002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول