اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

افتتاحیه برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت قم 5 تیرماه برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: شروع رسمی برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت این اداره کل ویژه تابستان سال جاری از پنجم تیر‌ماه برگزار می‌شود.

افتتاحیه برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت قم 5 تیرماه برگزار می‌شود

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در تشریح برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت تابستان سال جاری تصریح کرد: با تلاش معاونت توسعه امور ورزش این اداره کل و همچنین معاونت جوانان در هر دو بخش ورزش و جوانان برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت تابستان سال جاری پیش‌بینی کرده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌های طرح اوقات فراغت در حوزه ورزش در مراسمی رسمی با حضور مسئولان استان، روسای هیئت‌ها، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران و خانواده نوجوانان و جوانان دانش‌آموز در روز سه‌شنبه پنجم تیرماه در مجموعه ورزشی تختی قم آغاز می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان برنامه‌های متنوعی از سوی نهادهای مختلف مانند اداره کل ورزش و جوانان، امور مساجد، آموزش و پرورش و بسیج برگزار می‌شود که در جای خود ضروری بوده و باید تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: تمام سعی ما در نحوه برنامه‌ریزی برای طرح اوقات فراغت مربوط به حوزه‌های ورزش و جوانان به شکلی بوده است که مانعی در برگزاری مطلوب و کامل طرح‌های غنی‌‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و به طور کلی جوانان و نوجوانان ایجاد نشود.

جهان‌بینی با تاکید بر اینکه تنها تابستان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان محسوب نمی‌شود، اضافه کرد: در گذشته سازمان ملی جوانان و هم‌اکنون اداره کل ورزش و جوانان متولی نظارت بر نحوه اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در کل استان محسوب می‌شود و به همین خاطر جلسات مختلفی با مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بهینه‌سازی و همسو‌سازی برناهای اوقات فراغت سال جاری برگزار شده و در پایان تابستان نیز ارزیابی دقیقی از عملکرد دستگاه‌ها توسط این اداره کل صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی کرده‌ایم به شکلی برنامه‌ریزی شود که بعد از فصل تابستان نیز برنامه‌های مختلفی که بیشتر جنبه آموزشی دارند در رشته‌های مختلف در طول سال ادامه یابد زیرا در گذشته تنها تابستان را به عنوان اوقات فراغت نسل جوان می‌دانستیم و این در حالی است که برنامه‌های غنی‌سازی در این حوزه باید در طول سال تداوم داشته باشد.

*ضرورت تجمیع برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دستگاه‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: اگرچه در تابستان فرصت بیشتری در اختیار دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی مدارس قرار می‌گیرد اما باید توجه داشت که در طول سال نیز زمان‌های خالی وجود دارد که تصمیم‌‌گیران کشور باید برای غنی‌سازی این اوقات نیز برنامه داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت تجمیع برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دستگاه‌ها اضافه کرد: برای این منظور امکانات و توانایی دستگاه‌ها و نهادهایی که برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان حضوری فعال دارند، به صورت واحد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برای همه آنها برنامه‌ای جامع طراحی شده است.

جهان‌بینی تاکید کرد: تنها در این صورت است که شاهد تاثیرگذاری بیشتر برنامه‌های فوق و دستیابی به هدف‌ نهایی و مهم غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بوده و از هدر رفتن زمان‌ نسل جوان جلوگیری می‌شود که به فکر این مهم بوده‌ایم.

انتهای پیام/78002/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول