اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

484 پایگاه اوقات فراغت در خراسان شمالی برپا می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از برپایی 484 پایگاه اوقات فراغت در این استان خبر داد.

484 پایگاه اوقات فراغت در خراسان شمالی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، محمدرضا رحیمی با بیان اینکه این اداره‌کل هرسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرد، گفت: در این استان برنامه‌های اوقات فراغت در 84 پایگاه اصلی و 400 پایگاه فرعی ارائه می‌شود.

وی در خصوص تشکیل این پایگاه‌ها افزود: برای اینکه دانش‌آموزان مشکل ایاب و ذهاب نداشته باشند، پایگاه‌های فرعی نیز برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

رحیمی تصریح کرد: در شهرستان بجنورد 27 پایگاه اصلی و 188 فرعی، شیروان 9 اصلی 78 فرعی، اسفراین 13 پایگاه اصلی و 20 پایگاه فرعی، مانه وسملقان 12 اصلی و42 فرعی، بام وصفی آباد چهار اصلی و هفت فرعی، فاروج چهار اصلی و 13 فرعی، راز و جرگلان چهار اصلی و پنج فرعی، گرمه هشت اصلی و 16 فرعی، جاجرم سه اصلی و 31 فرعی است که در مجموع 484 پایگاه به صورت اصلی و فرعی در ایام تابستان در طرح اوقات فراغت برای دانش‌آموزان دایر است.

وی اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت در هفته اول تیر ماه سال جاری به عنوان هفته استقبال و در هفته دوم، کلاس‌ها به صورت عملی به مدت 8 هفته برگزار می‌شود.

رحیمی یادآور شد: کار ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت از 15 اردیبهشت نیز در مدارس آغاز و تا پایان خرداد ماه نیز ادامه دارد.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف سرفصل‌هایی نیز ارائه شده که دانش آموزان برحسب علاقه می‌توانند رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: این کلاس‌ها در حوزه‌های معارف اسلامی، فرهنگی، هنری و مهارتی، حوزه‌های ورزشی، حوزه بهداشت و کمک‌های اولیه برگزار می‌شود که دانش آموزان می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از دانش‌آموزان به حضور مداوم در کلاس‌ها در طول تابستان علاقه ندارند، گفت: می‌توانند به صورت اردوی گردشگری در پایگاه‌های اصلی به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری ثبت‌نام و سازمان‌دهی شوند که در سطح شهرستان‌ها برنامه اردوها به صورت یک روزه با طراحی هدف‌دار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/63002/‌ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول