اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان بررسی می‌شود

صادرات گاز به وسیله لوله از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل، صادرات گاز به وسیله لوله مورد بررسی اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز قرار می‌گیرد.

صادرات گاز به وسیله لوله از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در استانداری با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور و گسترده در این استان اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان انتخابات با مشارکت 71 درصدی برگزار شد که جای قدردانی از مردم با بصیرت منطقه را دارد.

وی افزود: با حماسه‌ای که مردم در 24 خرداد ماه آفریدند، نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاسی به یک موفقیت چشمگیر و دستاورد بزرگ دست یافت.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به مرزی بودن این استان، با کمترین دغدغه امنیتی قبل، در حین انتخابات و حتی روز بعد از انتخابات مواجه نبودیم و مردم در فضایی پرشور و نشاط، حماسه حضور خود را جشن گرفته و به شادمانی پرداختند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از تمامی علما، معتمدان که احساسات مردم را در زمان انتخابات مدیریت کرده و ستادها که شور و هیجان انتخابات را افزایش دادند، قدردانی می‌کنیم.

شیخ‌زاده با اشاره به موضوع صادرات سوخت توسط مرزنشینان که از ماه جاری در دو مرز میلک هیرمند و کوهک سراوان آغاز شده گفت: لیست افرادی که سهمیه سوخت دارند و جزو روستاییان تا شعاع 20 کیلومتر مرز هستند به اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است صادرات سوخت از تمامی بازارچه‌های مرزی انجام شود، شرکت نفت در تمام بازارچه‌های فعال امکانات لازم را ایجاد کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان‌ها در تاریخ بیستم هر ماه برگزار و نرخ فروش سوخت را تا تاریخ 24 هر ماه به ستاد استانی اعلام کنند تا ستاد استانی نیز متعاقبا به ستاد مرکزی اعلام کند.

وی بیان کرد: مرزبانی مبادی ورودی صادرات سوخت را بیشتر کنترل داشته و با معابری که غیرقانونی ایجاد شده و سوخت را قاچاق می‌کنند نیز با قاطعیت برخورد کند.

شیخ‌زاده تاکید کرد: در راستای تسهیل صادرات سوخت از طریق مرزنشینان و کاهش هزینه‌های حمل و نقل و مشکلات امنیتی، مقرر شد روش صادرات به وسیله لوله ، مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و شرکت نفت نیز امکانات لازم را در بازارچه‌های مرزی ایجاد کند.

شرکت نفت در ادامه در زمینه ایجاد زیربناهای لازم در بازارچه‌های مرزی برای صادرات سوخت به وسیله لوله آمادگی کامل خود را اعلام کرد.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول