اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

اختراع دستگاه خارج‌کننده گاز مضر از آب استخر در مازندران

رئیس هیئت مدیره کانون نوآوران و مبتکران ابوریحان گفت: این دستگاه هوا‌ساز قادر به خارج کردن گازهای مضر از آب استخر پرورش ماهی و استخرهای شنا است.

اختراع دستگاه خارج‌کننده گاز مضر از آب استخر در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، امید خان‌محمدی رئیس هیئت مدیره کانون نوآوران و مبتکران ابوریحان بعدازظهر امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران شهرستان بابل اظهار داشت: نحوه هوادهی در استخر پرورش ماهی بسیار مهم و حائز اهمیت است و این امر معضل بزرگ برای پرورش‌دهندگان ماهی محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: عدم هوادهی سبب مرگ گروه زیادی از ماهی‌ها شده که این معضل در فصل تابستان و روزهای گرم سال، نمود بیشتری دارد.

کارشناسی ارشد بیولوژی دریا افزود: ساخت یک هواساز بدون نیاز به انرژی بسیار حایز اهمیت بوده و می‌تواند بدون صرف انرژی اقدام به هوادهی آب کرده و سبب خروج گازهای مضر از آب شود.

عضو فدراسیون جهانی مخترعان به کاربرد این دستگاه در استخرهای شنا اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه کلر و گاز کلر در آب سبب حساسیت‌های پوستی و چشمی شده و وجود آن در فضای استخر منجر به آسیب ریه و مشکلات تنفسی می‌شود، برای بزرگسالان و کودکان بسیار مضر بوده و استفاده از این دستگاه می‌تواند مقادیر زیادی از گاز کلر را از استخرهای شنا از بین ببرد.

به گزارش فارس، امید خان محمدی کارشناس ارشد بیولوژی دریا، کارمند دانشگاه آزاد واحد بابل، عضو فدراسیون جهانی مخترعان، رئیس هیئت مدیره کانون نوآوران و مبتکران ابوریحان و عضو کانون مخترعان ایران است که تاکنون از ایشان چندین اختراع دیگر نیز به ثبت رسیده و اختراع دیگری نیز در دست ثبت دارد.

اختراع دستگاه هواساز و خارج‌کننده گازهای مضر از آب استخر این مخترع در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است.

  انتهای پیام/86009/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول