اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

چابهار قطب اکوتوریسم جنوب شرق کشور است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با دارا بودن توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود در زمینه گردشگری و اقدامات منطبق با سیاست‌های کلی کشور، می‌تواند قطب اکوتوریسم جنوب شرق کشور باشد.

چابهار قطب اکوتوریسم جنوب شرق کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک‌زاده اظهار داشت: چابهار با دارا بودن توانمندی‌ها و فرصت‌های موجود در زمینه گردشگری و اقدامات منطبق با سیاست‌های کلی کشور و البته در پاسخ به نیاز و تقاضای مخاطبان اقداماتی برای رفاه گردشگران انجام داده است.

وی افزود: از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی باشگاه غواصی و تفریحات دریایی، تاسیس پارک تمساح (پارک گاندو)، راه‌اندازی پارک طبیعی لیپار (پارک ساحلی)، توسعه و تجهیز تفرجگاه ساحلی تیس، توسعه فضای سبز، کاشت چندین هکتار درخت حرا (مانگرو) در ساحل خلیج چابهار، برگزاری کلاس‌های آموزشی طبیعت‌گردی، دعوت از آژانس‌های فعال در عرصه اکوتوریسم و غیره اشاره کرد. 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: چابهار با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری فراوان قطب اکوتوریسم جنوب شرق ایران است.

ملک‌زاده ادامه داد: هر کدام از مناطق آزاد هفتگانه ایران با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستند، از این نظر تعداد گردشگران منطقه آزاد چابهار علی‌رغم موارد محدود کننده، دوری از مراکز گردشگر فرست و غیره نسبت به سایر مناطق قابل توجه است.

این مسئول تصریح کرد: با همین شرایط موجود، میانگین رشد جذب گردشگر منطقه آزاد چابهار در نوع خود جالب توجه و نشان دهنده ظرفیت‌های موجود در این زمینه است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این موضوع که توسعه گردشگری یکی از اهداف مهم این منطقه است گفت: در مجموع توسعه صنعت توریسم به ویژه در حوزه توریسم فرهنگی نیازمند زمان بوده و سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف اجرای برنامه‌های اثرگذار در این زمینه به توسعه روزافزون توریسم در این منطقه امیدوار است.

ملک‌زاده بیان داشت: در این زمینه با ایجاد مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران بومی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و پاکستان سعی در جذب آنان داشته است.

وی اضافه کرد: اساساً از جمله اهداف اصلی سازمان تحقق این موضوع است که نسبت به جذب سرمایه‌گذاران بومی اقدام کند که البته این امر نیازمند برنامه‌ریزی و اهتمام ویژه است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در راستای توسعه کیفی گردشگری منطقه، سازمان برنامه‌هایی همچون استانداردسازی خدمات در مجموعه‌های گردشگری از قبیل هتل‌ها و مراکز تفریحی، تعامل و ارتباط با سایر مناطق و استان‌ها و الگوهای موفق در زمینه توسعه کیفی خدمات گردشگری، مشاوره و استفاده از صاحبنظران صنعت توریسم، آسیب‌شناسی و نیازسنجی از گردشگران در این زمینه دارد.

ملک‌زاده افزود: همچنین به روز کردن خدمات گردشگری الکترونیک، توسعه زیرساخت‌ها، آموزش پرسنل گردشگری سازمان و بخش خصوصی، برگزاری جلسات با بخش خصوصی فعال گردشگری در منطقه از جمله برنامه‌های سازمان در خصوص توسعه کیفی خدمات است.

این مسئول متذکر شد: در قیاس با سایر مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد چابهار با دارا بودن 10 جاذبه ثبت شده در فهرست آثار ملی، بازارهای خرید، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، تفرجگاه ساحلی و غیره مهم‌ترین قطب گردشگری جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول