اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت تولید و صادرات روزانه 800 تن فرآورده‌های نفتی صورت می‌گیرد

افتتاح یک واحد مینی پالایشگاهی در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اتمام مراحل راه‌اندازی یک واحد مینی پالایشگاهی با ظرفیت تولید روزانه 800 تن در سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس خبر داد.

افتتاح یک واحد مینی پالایشگاهی در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی اظهار کرد: مراحل نصب و راه‌اندازی تجهیزات این مینی پالایشگاه به اتمام رسیده و در حال انجام تست‌های اولیه می‌باشد.

وی با بیان اینکه این مینی پالایشگاه در زمینه تبدیل ته ماند پالایشگاه‌ها(وکیوم باتوم) و نفت خام فوق سنگین به فرآورده‌های نفتی فعالیت خواهد کرد، گفت: محصولات این واحد اغلب فرآورده‌های باارزش همچون نفتا، گازوئیل و نفت کوره بوده و به کشورهای منطقه از جمله ترکیه، ارمنستان، گرجستان و افغانستان صادر خواهد شد.

نجفی ادامه داد: ظرفیت تولید این واحد، تولید پنج هزار بشکه با وزن 800 تن در روز بوده و برای 27 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این مینی پالایشگاه تا تیر ماه سال‌جاری افتتاح شود.

نجفی افزود: منطقه آزاد ارس شاهراه تولید و صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی و غیر نفتی در شمال‌غرب کشور بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمتر از پنج سال به قطب تولید و صادرات تبدیل می‌شود.

نجفی از افزایش تعداد مینی پالایشگاه‌های ارس خبر داد و گفت: هم اکنون هفت مینی پالایشگاه در  منطقه آزاد ارس فعال بوده و طی یک سال گذشته به شش شرکت مجوز راه‌اندازی مینی پالایشگاه صادر شده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون سه واحد مینی پالایشگاه نیز در حال احداث مجموعه‌های پالایشگاهی می‌باشند.

انتهای پیام/60001/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول