اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تصویرگر کتاب کودک:

فعالیت در حوزه تصویرگری کتاب کودک باید محتاطانه باشد

یک تصویرگر کتاب کودک گفت: ذهن کودک هیچ صافی و یا غربالگری برای گزینش تصاویر و مطالب ندارد، به همین دلیل باید در این حوزه محتاطانه عمل کرد.

فعالیت در حوزه تصویرگری کتاب کودک باید محتاطانه باشد

رضا خواجویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تصویر از دنیا متن سر به بیرون برآورده و گویا از آن می‎توان حرف دل نویسنده را به سمع مخاطب برساند.

وی افزود: تصویرگری کتاب کودک هنری است که می‌تواند، سرنوشت یک کتاب کودک را مشخص کند، به شکلی که کتاب کودک در وهله اول به واسطه تصاویر آن مورد استقبال واقع می‎شود.

یک تصویرگر کتاب کودک در مورد تأثیر شگرف کتاب بر ذهن دست نخورده کودک گفت: تصویرگری در کتاب کودک بیش از کتاب بزرگسال باید مورد توجه باشد، زیرا ذهن پویا و آماده پذیرش کودکان این تصویر تا مدت‎های طولانی و چه بسا تا پایان عمر در دهن خود نگه دارد.

وی اضافه کرد: ذهن کودک هیچ صافی و یا غربالگری برای گزینش تصاویر و مطالب ندارد، به همین دلیل باید در این حوزه محتاطانه عمل کرد.

خواجویی اضافه کرد: تصویرگری کتاب کودک یک شاخه جداگانه از هنر است که باید هدفمند عمل کند و حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی در مورد زمینه‎های فعالیت در این شاخه اصفهان گفت: با وجود اینکه هنرمندان و تصویرگران بسیاری در این حوزه در اصفهان حضور دارند، اما فعالیت چشمگیری از آنها مشاهده نشده در صورتی که انتظار بیشتری از این آنها می‎رود.

تصویرگر کتاب کودک در پایان گفت: البته در این حوزه حمایت از تصویرگران توسط ناشران لازم است، اما وقتی تعداد آثار نشر شده اندک باشد ناشران هم تنها به استفاده از خلاقیت و ظرفیت‌های یک یا دو تصویرگر بسنده می‎کنند.

انتهای پیام/63019/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول