اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تیم تراکتور‌سازی در گفت‌وگو با فارس:

رقم 1.5 میلیارد تومان برای خرید علی کریمی صحت ندارد/ نام کریمی برای تراکتور اعتبار است

سرپرست تیم تراکتور‌سازی تبریز گفت: رقم قرارداد علی کریمی با تیم تراکتور‌سازی در چارچوب سیاست مالی باشگاه است و 1.5 میلیارد تومان مطرح شده صحت ندارد.

رقم 1.5 میلیارد تومان برای خرید علی کریمی صحت ندارد/ نام کریمی برای تراکتور اعتبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تیم تراکتور‌سازی که به عنوان سومین تیم لیگ برتری در ورزشگاه تختی نیر چند روزی است اردو زده خود را برای رقابت‌های لیگ 13 آماده می‌کند که در حاشیه برگزاری این اردو خبرنگار فارس مصاحبه‌ای را با سرپرست تیم تراکتور‌سازی انجام داده که جزئیات آن را می‌خوانید.

* آخرین وضعیت جذب بازیکنان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما 6 سهمیه لیگ برتری داشتیم که چهار نفر از آنها را جذب کردیم و در حال رایزنی با دو نفر دیگر هستیم تا مجموعه تیم تکمیل شود.

چهار بازیکنی که از لیگ برتر جذب کردیم حامد لک از صبای قم است که به عنوان سرباز در تیم تراکتور‌سازی بازی خواهد کرد، میثم بائو را از استقلال، سعید دقیقی را از سایپا و علی کریمی را از پرسپولیس جذب کردیم.

* آقای آذرنیا آیا از لیگ‌های پایین‌تر هم جذب بازیکن داشته‌اید؟

بله؛ ما علاوه بر اینکه تلاش می‌کنیم تا دو سهمیه لیگ برتری خود را نیز در روزهای آینده جذب کنیم از لیگ دسته یک محسن دلیر را از فولاد گسترش و فرشاد احمد‌زاده را از تیم‌های پایه پرسپولیس که بومی آذربایجان بوده جذب کردیم.

* آیا درصدد جذب بازیکن خارجی هم هستید؟

تلاش ما بر این است که در حد امکان از بازیکن ایرانی و بومی استفاده کنیم ولی اگر در پست‌هایی نیاز به جذب بازیکن خارجی باشد قطعاً این کار را انجام می‌دهیم. البته امسال سهمیه فیفا جذب سه بازیکن خارجی در تیم‌های داخلی است که ما عجله‌ای هم برای این کار نداریم چرا که بعد از پایان مهلت نقل و انتقالات نیز می‌توانیم این سه بازیکن را جذب کنیم که اگر خواسته ما در پستی تامین نشود احتمال جذب بازیکن خارجی بسیار بالاست.

* آقای آذرنیا در خصوص قراردادتان با جلالی سرمربی جدیدتان توضیحاتی بدهید.

مجید جلالی یکی از مربیان شاخص کشورمان طی قرارداد یک‌ساله به تیم تراکتور‌سازی پیوسته ولی افق برنامه‌ریزی و حضور این مربی در تیم تراکتور‌سازی قطعاً یکساله نخواهد بود بلکه یک افق دراز مدت و با برنامه است. با توجه به هزینه‌های گزافی که تیم‌داری امروز دارد و واقعاً در برابر در‌آمد، هزینه‌ها بسیار سنگین و کمر‌شکن است دیدگاه باشگاه آن است که به سمت و سوی جلب و جذب بازیکنان بومی حرکت کنیم و انشاالله هر چند سخت است اما هر سال یک یا دو بازیکن بومی پرورش داده و وارد چرخه تیم فوتبال کنیم.

* ممکن است در صورتی که جلالی نتیجه خوبی نگیرد این مربی را تغییر بدهید؟

بنده هم قبول دارم که فوتبال ما نتیجه‌گرا است اما ما با شناختی که از سابقه و شخصیت جلالی داشتیم با آگاهی کامل و شناخت دقیق وی را انتخاب کردیم چرا که ما بسیار امیدوار هستیم بعد از دو سال نائب قهرمانی در لیگ امسال با جلالی قهرمان لیگ برتر شویم اما یک روانشناس زبده سخن خوبی دارد که « راه خواهد گفت چطور باید حرکت کرد ». ما با امیدواری کارمان را آغاز کردیم اما نمی‌توان آینده را 100 درصد درست و دقیق پیش‌بینی کرد. امیدواریم با تلاش تمام دست‌اندرکاران باشگاه تراکتور‌سازی در حد نام آذربایجان فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند ارائه کنیم.

* آقای آذرنیا در خصوص مبلغ قرارداد علی کریمی با باشگاه تراکتور‌سازی حرف و حدیث‌ها زیاد است، در این خصوص نظرتان چیست؟

بنده تمام شایعات را که به ویژه اینکه گفته می‌شود تراکتور‌سازی به علی کریمی میلیاردی پول داده رد می‌کنم چرا که حد و حدود قرارداد باشگاه با بازیکنان مشخص است و ما بر اساس سیاست‌گذاری که انجام دادیم هرگز به دنبال صرف هزینه‌های گزاف نیستیم. حد و حدود ما مشخص است و بودجه مصوبی نیز سالانه داریم که بر همین اساس با بازیکنان قرارداد می‌بندیم. قرارداد علی کریمی با تراکتور‌سازی یکساله است و مبلغ 1.5 میلیارد تومان تراکتور‌سازی با این بازیکن صحت ندارد.

* از حضور علی کریمی در تراکتور‌سازی در این چند روز راضی هستید؟

باید خدمت شما عرض کنم که کریمی از دو روز پیش در تمرینات ما حضور داشته و با اشتیاق و انگیزه بالا تمرین می‌کند البته باید بگویم که نام کریمی برای تراکتور‌سازی اعتبار است و حضور وی را در تیم تراکتور‌سازی مثبت و موثر ارزیابی می‌کنیم. یقین داریم که علی کریمی به تیم ما کمک می‌کند چرا که از نظر فنی و تجربه بسیاری از بازیکنان ما جوان هستند در کنار آن مگر ما در کشور چند بازیکن داریم که در تیم‌های مطرح همچون بایرمونیخ بازی کرده‌اند ما کمتر علی دایی‌ها و علی کریمی‌ها را داریم که باعث افتخار این مرز و بوم هستند.

* صحبت‌هایی پیرامون حضور کریم باقری در تراکتور‌سازی است،‌ این حضور را تایید می‌کنید؟

کریم باقری از افتخارات کشور و منطقه آذربایجان است و هر وقت اراده کند و بپسندد ما دربست در خدمت او هستیم چرا که تراکتورسازی را خانه کریم باقری می‌دانیم ولی از خصوصیاتی که بنده از کریمی سراغ دارم ذاتاً علاقه‌ای به مربیگری و حضور در کادر فنی ندارد ولی ما بارها اعلام آمادگی کردیم که حضور کریم باقری می‌تواند برای تیم تراکتور‌سازی مفید و موثر باشد و می‌توان از تجربیات او استفاده کرد. البته بحث مربیگری و یا دستیاری کریم در کادر فنی تراکتورسازی منتفی است چرا که کادر فنی ما مشخص است و از 12 خرداد تمریناتمان را آغاز کردیم و کریم باقری فقط به عنوان یک طرفدار و حامی ما در تهران بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های ما را برطرف کرده و قصد حضور به عنوان مربی در تیم تراکتور‌سازی را هم ندارد.

* برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا چه برنامه‌ریزی‌ انجام داده‌اید؟

البته همه ما تلاش می‌کنیم که حضورمان بهتر باشد اما چه اصراری است که تراکتور قهرمان آسیا شود یا باید قهرمان لیگ برتر باشد. مگر ما چه زیر‌ساخت‌هایی را برای فوتبال فراهم کرده‌ایم آیا مگر واقعیتی غیر از این است که تیم تراکتور‌سازی امروز در شهری تمرین می‌کند که مسئولان آن متاسفانه برای تمرین آماده‌سازی تیم یک فضای مناسب، سالن بدنسازی و حتی سرویس‌های بهداشتی در حد نام و آوازه بازیکنان درست نکرده‌اند و فقط به شعار اکتفا کرده‌اند. برای دست‌اندرکاران فوتبال در این استان عیب و عار است که تیم‌های لیگ برتری در این شهر با هزینه‌های گزاف حضور پیدا کنند اما دریغ از امکانات اولیه‌ای که برای تیم‌ها در این ورزشگاه به رغم شرایط آب و هوایی و تمرینی مناسب درست کرده و مهیا کنند. منطقه آذربایجان با داشتن چنین ضعف‌های زیر‌ساختی حتی به رغم بازیکنان توانمند قادر نیست رو به جلو حرکت کند.

اما در خصوص حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز در دوره گذشته به دلیل کم‌تجربگی نتوانستیم از گروه خود صعود کنیم ولی قطعاً امسال با تجربه‌ای که به دست آمده هم حضور موفق در لیگ و هم قهرمانان آسیا را مدنظر قرار دادیم البته باید بگویم فوتبال امروز به یک پدیده مرموز تبدیل شده به طوری که پیش‌بینی در این زمینه بسیار سخت است چرا که کسی به عنوان مثال در فصل گذشته احساس نمی‌کرد پرسپولیس با آن نفرات شاخص در نیم فصل در رده چهارم قرار گیرد ما سعی‌مان را به کار گرفتیم تا نماینده خوبی برای آذربایجان در لیگ حرفه‌ای و برتر کشور و لیگ قهرمانان آسیا باشد.

* سئوال آخر نظرتان در مورد بازی ایران با کره جنوبی چیست؟

بازی سختی را در پیش‌رو داریم و امیدواریم بازیکنان ما گرفتار حاشیه‌ها نشوند؛ اما اگر تیم ملی به جام جهانی صعود کند فوتبال ما متحول شده و تنور آن گرم‌تر از هر زمان دیگر خواهد شد.

==========================

گفت‌وگو : علیرضا حسین‌نژاد ـ شهرام جباری

==========================

انتهای پیام/2122/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول