اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهم‌نامه شهرداری و دادگستری

مهارت‌های اجتماعی به قزوینی‌ها آموزش داده می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از امضا تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان با اداره کل دادگستری قزوین خبر داد.

مهارت‌های اجتماعی به قزوینی‌ها آموزش داده می‌شود

سعید وزیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: به منظور بسط و گسترش همکاری‌های متقابل و تعاملات فرهنگی با نهادهای دولتی، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان منعقد شد.

وزیری‌نژاد افزود: در قالب این تفاهم‌نامه با استفاده از ظرفیت خانه‌های فرهنگ و 14 محله طرح محله ما، نسبت به تشکیل کارگروه‌هایی به منظور آموزش مهارت‌های زندگی، پیش و پس ازدواج، روان‌شناسی، اخلاق شهروندی و علوم اجتماعی به شهروندان اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش مهارت‌های تخصصی همچون کسب و کار، آشنایی با حقوق شهروندی در قانون، مدیریت احساسات، آسیب‌شناسی طلاق، معرفی حقوق و تکالیف زوجین نسبت به یک‌دیگر از‌ جمله موضوعاتی است که به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به معضلات و مسائل اجتماعی جامعه امروز تصریح کرد: از آنجا که تحکیم بنیان خانواده، راهکاری عملیاتی برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی پیشگیری از وقوع آن‌ها است، آشنایی زوجین با وظایف و تکالیف یک‌دیگر، در قالب کارگروه‌ها و کلاس‌های آموزشی که با انعقاد این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده، می‌تواند از این معضلات بکاهد.

وزیری‌نژاد عنوان کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای تحقق رسالت فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی و به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ادارات استان به ویژه استادان دادگستری صورت گرفت.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی به همین منظور افزود: سازمان فرهنگی ورزشی، معاونت اجتماعی اداره کل دادگستری و بنیاد صیانت از نهاد خانواده در این کارگروه عضویت دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار امیدواری کرد با مساعدت و رهنمودهای موثر استادان و قضات دادگستری در برگزاری این کلاس‌ها، از حجم پرونده‌های دادگستری کاسته شود.

انتهای‌پیام/77012/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول