اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی:

چهارمین سالانه جشنواره سراسری کاریکاتور در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برگزاری چهارمین سالانه جشنواره سراسری کاریکاتور از سوی این واحد هنری خبر داد.

چهارمین سالانه جشنواره سراسری کاریکاتور در خراسان شمالی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، میثم مرادی‌بیناباج گفت: با توجه به برگزاری موفق سه دوره جشنواره سراسری کاریکاتور، با هدف جریان سازی در عرصه کارتون و کاریکاتور کشور، این دوره با تغییر در ساختار جشنواره در 2 بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش اصلی یا موضوعی جشنواره امسال، ذیل عنوان «زندگی شیرین» با موضوعات مرتبط با نهاد خانواده برگزار خواهد شد و بخش آزاد نیز با هدف افزایش مشارکت طیف وسیع‌تری از علاقه‌مندان حضور در جشنواره به فراخوان این دوره اضافه شده است.

مرادی‌بیناباج با اشاره به برگزاری جشنواره کاریکاتور در سال‌های گذشته و استقبال خوب هنرمندان و رشد قابل توجه آثار رسیده به جشنواره‌ها اظهار کرد: به گفته استادان این رشته و داوران دوره‌های پیشین، جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، جایگاه تأثیرگذاری را در مقایسه با سایر جشنواره‌های سراسری در سطح کشور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: انتخاب جشنواره سال گذشته نیز به عنوان دومین جشنواره برتر سال کشور، از سوی نشست 7 آوریل و انجمن کارتونیست‌های تبریز نشان دهنده اعتباری است که این جشنواره در بین هنرمندان به دست آورده است.

مرادی‌بیناباج با بیان اینکه دلیل این مهم علاوه بر استمرار در برگزاری جشنواره که برای آن اعتبار آفرین است؛ افزود: برگزاری کارگاه تخصصی و موضوعی کاریکاتور در سومین سالانه آن با دعوت از هنرمندان سراسر کشور به مرکز خراسان شمالی بود که با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی هدف از برگزاری این کارگاه را علاوه بر تعامل و تبادل نظر بین هنرمندان، مطالعه و بررسی آخرین وضعیت کارتون جهان و کشور و همچنین تمرکز بر روی موضوع جشنواره و خلق اثر پیرامون آن، عنوان کرد.

وی یادآور شد: نحوه شرکت علاقه‌مندان در جشنواره، زمان برگزاری و مهلت ارسال آثار، طی روزهای آینده از طریق انتشار فراخوان در پایگاه اینترنتی حوزه هنری خراسان شمالی به نشانی www.artbojnourd.ir اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/63002/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول