اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

انتخابات سبب مصونیت عزت و اقتدار ملی می‌شود

امام جمعه خیرآباد با تأکید بر اینکه رییس‌جمهور باید تابع محض ولایت فقیه باشد، گفت: انتخابات سبب مصونیت عزت و اقتدار ملی می‌شود.

انتخابات سبب مصونیت عزت و اقتدار ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام جعفر محسن‌زاده در جمع مردم غیور بخش جوادآباد، اظهار داشت: درجه و مقام قرآن آنقدر عظیم و والاست که از آن در روایات به ثقل اکبر تعبیر کرده‌اند و از ائمه طاهرین به ثقل اصغر تعبیر نموده‌اند و در حدیث معروف ثقلین ثقل اکبر را اول و ثقل دوم را بعد از آن ذکر کرده‌اند.

امام جمعه خیرآباد افزود: خداوند عالم در قرآن تجلی کرد و در خود قرآن نیز از قرآن به نور تعبیر شده است و اول قرآن را به نور تعبیر می‌کنند و سپس می‌فرمایند که آن نور کتاب مبین است.

وی ادامه داد: امروز روز میلاد چهارمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌ بن ‌الحسین معروف به سجاد (ع) است، ابر مردی که شاهد تلخ‌ترین حوادث روزگار بود ولی چون کوهی استوار در برابر همه طوفان‌های بلا و دشواری‌ها ایستادگی و در جبهه‌های گوناگون با آنها مبارزه کرد.

محسن زاده در توصیف شخصیت امام سجاد (ع) بیان داشت: امام معصومی  که هدایتگری‌های خویش را در عصر خفقان و سیاهی در قالب دعا و مناجات با خدا به امت اسلامی ارزانی داشت و توانست در سایه سار دانش خود بزرگان و اندیشمندانی گرانقدر را در دامان خود بپروراند.

امام جمعه خیرآباد در ادامه سخنانش یادآور شد: پنج‌شنبه نیز روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) می‌باشد که به‌عنوان روز جوان نامگذاری شده است. ایشان بارزترین نمونه‌ی کمال، اسوه‌ی پاکی، مردانگی و شهید بزرگ حماسه عاشورا و همچنین فرزند با فضیلت سیدالشهدا (ع) می‌باشند.

وی اضافه کرد: تولد او در روز یازدهم شعبان سال 33 هجری در مدینه بوده است و پدرش حسین بن علی (ع) و مادرش لیلی دختر ابی مره که از خاندانی جلیل و با شرافت بود. عواملی همچون اصالت خانوادگی، تربیت، وراثت، کسب علم و فضایل که از عناصر تشکیل دهنده‌ی شخصیت هر کس است در وجود و زندگی او فراهم بود و همچنین خلق و خو، رفتار، حرکات، ادب و متانتش در حد اعلای برجستگی و درخشندگی بود آن گونه که نوشته اند «رفتارش یاد آور حرکات و رفتار پیامبر خدا (ص) بود و همین سبب می شد تا در چهره‌ی او شخصیت پیامبر را مشاهده کنند و با دیدن او یاد حضرت رسول (ص) را در ذهن‌ها زنده کنند.»

محسن زاده در تشریح دیگر مناسبت‌های این هفته عنوان کرد: یکشنبه سالروز شهادت شهیدان محمد بخارایی، حاج صادق امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد از شهدای حزب مؤتلفه اسلامی است و روز دوشنبه نیز روز جهاد کشاورزی است و من هم به تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌کنم و به‌ویژه از جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تشکر می‌کنم و امیدوارم که با برنامه‌ریزی کارشناسانه، مدیریت کارآمد، نظارت پیشرفت‌زا و باز تولید پروژه‌های کشاورزی در فضای شهرستان، کشاورزانی موفق و بلکه الگو داشته باشیم.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به انتخابات اذعان داشت: امروز روز تجلی حماسه سیاسی است و از همین الان ناامیدی در پیکره دشمنان این ملت عزیز و این نظام مقدس هویدا است و همه رسانه‌های تهاجمی دشمنان همواره با ایجاد برنامه‌های خاص به دنبال حضور حداقلی و بزرگ جلوه دادن مشکلات و ایجاد ناامیدی میان مردم هستند.

وی در ادامه ضمن خطیر برشمردن انتخابات و حضور در آن تأکید کرد: انتخابات سبب مصونیت عزت و اقتدار ملی می‌شود و در انتخاب اصلح باید شاخصه‌های راهبردی مقام معظم رهبری مد نظر باشند و همچنین رییس جمهور اصلح باید مطیع رهبر معظم انقلاب باشد چرا که مشروعیت مسئولان نظام به میزان ولایت‌مداری آنان است.

محسن زاده در تشریح ویژگی‌های رییس جمهور آینده تصریح کرد: رییس جمهور باید در برابر تهاجم دشمنان مقاوم بوده و خود را خادم مردم بداند، رییس جمهور باید طبق قانون حرکت کند از مسائل حاشیه‌ای دوری کند.

امام جمعه خیرآباد در پایان خاطرنشان کرد: رییس جمهور اصلح باید دارای تیم کاری توانمند در عرصه اجرا باشد و البته ملت بصیر و عزیز ایران نیز با هدایت‌های پیامبرگونه رهبر عزیز انقلاب امروز آب سرد دیگری بر چهره‌ی کریه نظام سلطه می‌ریزند.

انتهای پیام/2462/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول