اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلق حماسه تا انتخاب اصلح

حضور بی‌مثال عشایر تویسرکان در پای صندوق‌‌های رأی

امروز طوایف عشایر تویسرکان در مشارکت حماسه سیاسی حضوری بی‌مثال را در پای صندوق‌های رأی رقم زدند.

حضور بی‌مثال عشایر تویسرکان در پای صندوق‌‌های رأی

به گزارش خبرگزار فارس از تویسرکان، از ساعات اولیه صبح مدرسه شهید فهمیده تویسرکان در شهرک طالقانی به عنوان شعب اخد رأی عشایر شاهد حماسه ‌جهادی عشایر شهر دارالمجاهدین است.

عشایر در قالب دو طایفه رحمتی و ترکاشوند در شهرستان تویسرکان زندگی می‌کنند و سهم بسزایی برای حضور در صحنه‌های مختلف پیروزی انقلاب تاکنون داشتند.

دو طایفه ترکاشوند و رحمتی در جمعیتی به شمار حدود 2 هزار نفر در شهرستان فعالیت‌های مثمر ثمر و قابل تحسینی در تولیدات کشور دارند.

امروز نیز این حامیان شیردل و جان برکف همانند 34 سال حیات انقلاب با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی تصاویری بسیار ماندنی و تاریخ‌ساز را در قاب نگاه‌ها ثبت کردند.

این لحظات ناب را هیچ  ابزار فناوری و ارتباطی نمی‌تواند در هنگامه مخابره وصف کند چرا که این حضور جاودانه و پیروزمندانه از قلوب پاک و باصفای مردمان طبیعت برخواسته است.

وارد مدرسه شهید فهمیده شده، در بدو ورود با چهره‌های سوخته و دستانی بسیار سخت اما بسیار مهربان مواجه شدم.

در گوشه گوشه این شعبه اخذ رأی جوانان و مردان و زنانی به انتظار، برای افزایش میزان مشارکت برای تعیین سرنوشت خود و شادی ولی فقیه نشستند.

مادران فرزندان خود را در آغوش گرفته و با صبوری تمام برای خبرگزاری فارس حضور قبیله‌اش را توصیف می‌کند و با احترام ویژه نام رهبری انقلاب را بر زبان می‌آورد و سپس صلوات می‌فرستد.

این بانوی زحمت‌کش عشایری که مادر دو فرزند است می‌گوید: من امروز را برای رضایت مولایم مقام معظم رهبری و لبیک بر فرمان این بزرگ مرد و صیانت از کشورم به پای صندوق آمدم.

این بانوی عشایری با تمام وجود احساسش را بر زبان می‌آورد و می‌گوید: تا زمانی که عشایر زنده است هرگز اجازه نخواهد داد که دست آمریکا و اجانب و کفار به یک وجب از این مرز و بوم برسد.

این زن تلاشگر عشایری در این بین گفت: ما از رئیس جمهور می‌خواهیم وضعیت معیشتی و اقتصادی را سامان دهد با وجدان بیدار برای مردم کار کند.

در این میان پدری را دیدم که با لباس خاص محلی عشایر جلو می‌آید و می‌گوید: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند» ما همه گوش به فرمان رهبر هستیم و جانمان را هم فدا می‌کنیم و با همه سختی‌ها تحمل می‌کنیم.

وی می‌گوید: این مسئولان باید قدر ملت صبور بدانند و بیشتر برای خدمت به آن‌ها تلاش درست کنند.

یکی دیگر از مردان عشایر گفت: رئیس جمهور باید به سخنان رهبری گوش دهد و برای خدمت وارد عرصه شود، نه فقط شعار دهد.

از جوانی سئوال کردم از رئیس جمهور منتخب خود چه انتظاری داری، گفت: رأی دادن من در وهله اول یک وظیفه دینی و ملی است .

وی افزود: رئیس جمهور آینده که با آراء مردم بر منصب ریاست جمهور می‌نشیند باید حرمت اعتماد مردم به خود را نگاه دارد و برای رشد و رهایی جامعه از مشکلات حرکت کند.

به هر گوشه نگاه می‌کنم حماسه و جهاد است جهاد مردمانی که دورانی نه چندان دور جان و مالشان را برای استقلال و عزت کشور خود هدیه کردند.

قلم از توصیف این حضور پرشور و با نشاط واقعاً عاجز است انگار تاریخ دوباره  تکرار شده است  و ما به روز نخست همه پرسی پیروزی انقلاب در سال 57 برگشتیم.

به امید پیروزی همیشگی ملت ایران اسلامی و سربلندی این ملت متدین و ولایی در همه عرصه‌ها و نزدیک شدن حکومت حضرت مهدی (عج).

انتهای پیام/89010/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول