اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور مردم قزوین در پای صندوق‌های رأی

مردم‌سالاری دینی در قزوین متبلور شد

با حضور گسترده و پرشور مردم خون‌گرم استان قزوین در پای صندوق‌های رأی، مردم‌سالاری دینی در این استان به صورت ملموس متبلور شد.

مردم‌سالاری دینی در قزوین متبلور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، انتخابات یکی از مهمترین اصول دموکراسی در جوامع جهانی به شمار می‌رود که در ایران اسلامی انتخابات ریاست‌جمهوری هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.

مردم استان قزوین در طول 32 سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان داده‌اند که پای ارزش‌ها و آرمان‌های خود ایستاده‌اند و به مناسبت‌های مختلف در صحنه حضور پیدا کرده و بانگ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را که از شعارهای روزهای آغازین انقلاب اسلامی بوده است را سر می‌دهند.

این‌بار نیز همزمان با مردم جای جای ایران اسلامی در 24 خردادماه مردم استان قزوین با شوری توصیف‌ناپذیر از وقت‌های آغازین امروز به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند تا باری دیگر حماسه‌ای بزرگ بیافرینند.

مردم شریف و مقتدر ایران اسلامی با اشراف به موقعیت حساس و تاریخی انقلاب اسلامی ایران که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «پیچ تاریخی» تعبیر کرده است در دهه پیشرفت و عدالت با مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا گامی شگرف در راستای اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برداشته است که این حماسه بر تارک تاریخ جاودانه خواهد ماند.

دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی ماه‌هاست که با دسیسه‌چینی به دنبال آسیب رساندن به انتخابات هستند اما مردم هوشیار ایران اسلامی همانند همیشه با حضور در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در عین پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دشمنان را مأیوس و ناامید کردند.

خبرنگار فارس در بازدیدی که از ستادهای انتخاباتی قزوین داشت به گفت‌‌و‌گو با مردم ولایت‌مدار این خطه ایران اسلامی پرداخت که صحبت‌های دلنشین مردم نشان از سلایق گوناگون آن‌ها داشت.

محمد احمدی به خبرنگار فارس در قزوین گفت: مردم کشور باید در مقابل خواسته‌های نامشروع بیگانگان بیستند و نگذارند این کشور که با ریخته شدن صدها خون کماکان استوار مانده است، به دست یک مشت بیگانه بیافتد.

این دانشجو با اشاره به مسئله‌ هسته‌ای ایران افزود: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا مسئله هسته‌ای ایران را بهانه‌ای قرار داده است تا خواسته‌های غیرمنطقی خود را به این کشور تحمیل کند.

احمدی اضافه کرد: ولی جهان بداند که مردم مقتدر ایران اسلامی ذره‌ای از خواسته‌های معقول و به جای خود عقب‌نشینی نمی‌کند و آمریکا باید در فضایی عادلانه و دوسویه به میدان آید.

در یکی از ستادهای انتخاباتی قزوین به سراغ یکی از رأی اولی‌ها رفتیم که ذوق و شوق بسیاری برای رأی دادن داشت؛ علی ناصری دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی با اشاره به تجربه نخستین‌بار خود برای رأی‌دهی می‌گوید: بسیار خوشحال هستم که می‌توانم در انتخاب سرنوشت کشورم سهیم باشم و این نشان‌دهنده دموکراسی و ارزش قائل شدن به مردم است.

این دانش‌آموز بیان می‌کند: در انتخابات ریاست‌جمهوری تعداد کاندیداها معقول است و با کمی تحقیق می‌توان کاندیدای اصلح‌ را انتخاب کرد ولی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهر قزوین 180 نفر نامزد هستند که باید از بین آن‌ها 13 نفر را انتخاب کنم که کمی سخت به نظر می‌رسد.

ابوالفضل طاهرخانی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات 24 خرداد ماه در استان قزوین را 818 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد 26 هزار نفر برای نخستین‌بار در انتخابات شرکت می‌کنند این در حالی است که سیروس صابری رئیس سابق ستاد انتخابات این استان افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قزوین را در مجموع 767 هزار و 845 نفر اعلام کرده و گفته بود که 64 هزار و 900 نفر از واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات مجلس نهم در قزوین، رأی‌اولی هستند که این نشان می‌دهد آمار رأی‌اولی‌های استان قزوین برای این دوره انتخابات به نسبت دوره گذشته کاهش یافته و البته در عین حال در مجموع افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات 24 خرداد ماه در استان قزوین افزایش داشته است.

زهرا میرزایی که خانه‌دار است انتخابات در کشور را نماد مردم‌سالاری دینی می‌داند و ابراز می‌کند: با توجه به ازدهامی که در ستاد‌ها وجود دارد به طور قطع مردم ولایت‌مدار قزوین حماسه‌ای دیگر را به وجود آورده و با مشارکت حداکثری خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان غربی زده است.

گفتنی است، در دوره‌های انتخابات که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور برگزار شده، میانگین مشارکت مردم استان قزوین از میانگین کشور بالاتر بوده است.

ارسلان حمیدی که تجربه شرکت در تمامی انتخابات‌ها را در کشور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین تأکید می‌کند: شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی ما ایرانیان است پس نباید لحظه‌ای برای حضور در پای صندوق‌های رأی تأمل کنیم.

این پیرمرد با لبانی خندان بزرگ‌ترین خواسته‌اش از رئیس‌جمهور آینده را ایجاد اشتغال برای جوانان و تسریع در روند ازدواج‌ها عنوان ‌می‌کند و می‌افزاید: بزرگ‌ترین آرزویم سربلندی جوانان این مرز و بوم است که بهترین سرمایه‌های کشور هستند.

به سراغ یکی از مسئولان صندوق‌های رأی که از بانوان قزوینی بود، رفتیم و در خصوص حضور مردم از وی سئوال کردیم که در پاسخ گفت: من دوره‌های زیادی به عنوان مسئول صندوق در پای صندوق‌های رأی بوده‌ام اما شور خاصی در این دوره وجود دارد که واقعا شگفت‌آور است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از خبرنگاران فارس در شهرستان‌های استان قزوین، مردم شهرستان‌های آبیک، بویین‌زهرا، البرز، آوج و تاکستان این استان نیز با شوری مثال‌نزدنی از دقایق آغازین صبح امروز به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند تا در انتخاب سرنوشت سیاسی کشورشان سهیم باشند.

حضور پرشور و گسترده مردم استان قزوین در پای صندوق‌های رأی نشان از هوشیاری و بلوغ سیاسی آنان دارد، بلوغی که در تمام دوره‌های انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی متبلور شده و خود را در تمام صحنه‌های حساس کشور نمایان ساخته است.

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز این‌بار مردم ولایت‌مدار این استان حماسه‌ای دیگر آفریدند که بیگانگان را در یأس و ناامیدی فرو برد.

به امید پیشرفت و رشد روزافزون ایران اسلامی و استان قزوین که همیشه همچون نگینی بر پهنه‌ این سرزمین می‌درخشیده و با پرورش انسان‌های بزرگ نقش بسزایی در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی داشته است.

انتهای پیام/77003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول