اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تأکید کرد

پرهیز عوامل اجرایی انتخابات از نوشتن آرا برای افراد بیسواد

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: افراد بیسواد باید برای حضور در انتخابات و نوشتن رأی در پای صندوق‌ها با همراهی فردی امین حضور یابند.

پرهیز عوامل اجرایی انتخابات از نوشتن آرا برای افراد بیسواد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران گفت: هیچ یک از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، نظامی و انتظامی و نمایندگان کاندیداها حق نوشتن رأی برای افراد بیسواد را ندارند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس افراد بیسواد باید یک فرد امین و مورد اعتماد را با خود به همراه داشته باشند تا در نوشتن رأی آن‌ها شبهه و شائبه‌ای ایجاد نشود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از عموم مراجعان به شعب أخذ رأی خواست با توجه به تعدد اسامی نامزدهای منتخب در شوراهای شهر به‌ویژه در شهرهای اردبیل، پارس‌‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و ... بهتر آن است که رأی دهندگان قبل از مراجعه به شعبه أخذ رأی لیست افراد را به همراه نام، نام خانوادگی و کد نامزدها یادداشت کرده و به همراه خود داشته باشند.

دست‌باز افزود: اگر فردی که قصد رأی دادن دارد بخواهد در آن مکان از بین افراد متعدد فرد مورد نظر را برگزیند زمان‌گیر خواهد بود و بهتر است افراد با لیست آماده در محل شعب أخذ رأی حاضر شوند تا به سرعت بتوانند در تعرفه مورد نظر اسامی افراد را نوشته و سرعت در أخذ رأی را بالا ببرند.

مجزا بودن رنگ صندوق‌های أخذ رأی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری

این مسئول از متفاوت‌ بودن رنگ صندوق‌های أخذ رأی شوراها با ریاست جمهوری خبر داد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دو رنگ مجزا برای صندو‌ق‌های أخذ رأی مشخص شده و با نصب برچسب‌های مربوط روی هر صندوق معلوم شده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اردبیل تعداد شعب أخذ رأی در استان اردبیل را حدود یک‌هزار و 601 شعبه أخذ رأی برشمرد و تصریح کرد: از مجموع این شعب، یک‌هزار و 370 شعبه ثابت و 214 شعبه سیار است.

دست‌باز ادامه داد: این شعبات در 26 شهر و 996 روستا برقرار شده است.

وی یادآور شد: از مجموع شعبات فعال شده 440 شعبه شهری و یک‌هزار و 157 شعبه روستایی است که آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل واجدین شرایط برای رأی دادن در انتخابات امروز را 909 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 37 هزار نفر رأی اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به شرایط شرکت رأی‌ اولی‌ها انتخابات اشاره کرد و ‌گفت: متولدین 24 خرداد سال 74 به پایین شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دست‌باز در پایان سخنان خود اظهار داشت: 35 هزار نفر کار برگزاری انتخابات در این استان را عهده‌دار هستند که شامل عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی هستند.

انتهای پیام/62001/م20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول