اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

تصویب دستورالعمل اجرایی امنیت و انتظامات در مدیریت بحران خراسان‌رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی از تصویب دستورالعمل اجرایی امنیت و انتظامات در مدیریت بحران خبر داد.

تصویب دستورالعمل اجرایی امنیت و انتظامات در مدیریت بحران خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استاندار خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌رضوی اظهار کرد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی را برای مدیریت مطلوب بحران‌ها ضروری است و نیروهای امنیتی و مسلح با توجه به نقش ویژه در چهار مرحله پی‌ بینی، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی برای حفظ امنیت در مواقع بحرانی تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شش گروه از نیروهای مسلح شامل فرماندهی ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه امام رضا(ع)، نیروی انتظامی و  مرزبانی استان و ادارات کل اطلاعات و دادگستری با هدف هم‌افزایی در مقابله با بحران ‌های احتمالی در این دستورالعمل، دارای وظیفه اجرایی هستند.

واحدی ادامه داد: در دستورالعمل یاد شده، بحران در سطوح محلی، منطقه‌ای، استانی، ملی و ملی با رویکرد بین‌المللی دست‌ بندی و فرضیات احتمالی د مورد وقوع بحران مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی به لزوم توجه 14 کارگروه تخصصی ذیل شورای مدیریت بحران استانداری به تهیه دستورالعمل اجرایی مدیریت بحران تاکید و بیان کرد: هرکدام از این کارگروه‌ها باید ضمن داشتن اهتمام ویژه نسبت به پیشگیری از وقوع بحران، درصورت بروز بحران‌های احتمالی، توانایی اجرای موارد پیش‌بینی شده در دستورالعمل را داشته باشند.

واحدی با اشاره به ابلاغیه سازمان مدیریت بحران کشور و ماده 19 آیین نامه اجرایی مدیریت بحران خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ملزم به ایجاد و تقویت واحد مدیریت بحران در مجموعه متبوع خود هستند.

وی اظهار داشت: شرح خدمات سه طرح جامع خطرپذیری در زمینه سیل، زلزله و خشکسالی از طرف مدیریت بحران کشور به استان ارسال شده که باید زمینه اجرایی شدن آنها توسط کارگروه مربوطه فراهم شود.

واحدی با اشاره به برنامه وزارت کشور مبنی بر برگزاری جلسات منظم با مصوبات اجرایی توسط کارگروه‌های یاد شده خاطرنشان کرد: در همین راستا از این پس اعتبارات با پیشنهاد هر کارگروه بین دستگاه‌های زیرمجموعه شورای مدیریت بحران استان به تصویب ستاد می‌رسد.

معاون استاندار خراسان‌رضوی به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه مدیریت بحران اشاره و تصریح کرد: درآینده نزدیک مانور لحظه صفر به منظور بررسی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در شرایط  بحرانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بارندگی استان در سال زراعی جاری را 199 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به دوره آماری بلند مدت، چهار درصد و نسبت به بارندگی استان در سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

واحدی ادامه داد: این کاهش به علت تغییر الگوی بارش و تراکنش زمانی بارندگی‌ها رخ داده است، با مدیریت صحیح دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در تامین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز با مشکلی روبه رو نمی‌شویم.

انتهای پیام/70001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول