اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر کارگروه ارتباطات و فنآوری اطلاعات مدیریت بحران گلستان:

ارتباطات زیربنای برنامه‌های مدیریت بحران است

عضو و ناظر کارگروه تخصصی ارتباطات و فنآوری اطلاعات مدیریت بحران استان گلستان گفت: ارتباطات زیربنای اجرایی و اساس همه عملیات‌های مرتبط با مدیریت بحران به شمار می‌رود.

ارتباطات زیربنای برنامه‌های مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اصغر میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای این کارگروه تخصصی اظهار داشت: تاکنون برای تقویت این زیرساخت در حوزه مدیریت بحران استان، گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از نخستین دکل مخابراتی مرتبط با مدیریت بحران در سطح کشور و راه‌اندازی سیستم ارتباطی بی‌سیم با مرکز و تمامی استان‌ها از جمله اقدامات مهم و ارزشمندی است که طی دو سال اخیر انجام پذیرفته است.

این کارشناس مسئول مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهداف کاری کارگروه ارتباطات در مدیریت بحران اذعان داشت: مهمترین هدف از راه‌اندازی این کارگروه، هدایت، راهبری و هماهنگی مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات، تامین و برقراری ارتباط بین کارکنان با مدیریت حادثه و برنامه‌ریزی برای نقش‌آفرینی مردم در تمامی مراحل مدیریت بحران است.

تقویت شریان‌های ارتباطی از مهمترین وظایف کارگروه تخصصی ارتباطات گلستان

میرزایی متذکر شد:‌ این کارگروه در برنامه‌های خود، تقویت ایمن‌سازی مسیرهای ارتباطی شامل کابل، فیبرنوری، شبکه‌های ماکروویو، شبکه‌های رایانه‌ای، تلفن ثابت و همراه و ارتباطات رادیویی را مدنظر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، بهره‌برداری و ایمن‌سازی ساختمان‌های فنی و اداری شامل مراکز مخابراتی، مراکز پست، مراکز سوئیچینگ، مراکز فیبر نوری، مراکز دیتا و ارتباطات ماهواره‌ای نیز به عنوان دیگر اهداف راه‌اندازی این کارگروه تخصصی قلمداد می‌شود.

کارگروه‎های تخصصی تکمیل‌کننده  چرخه مدیریت بحران

عضو و ناظر کارگروه تخصصی ارتباطات و فنآوری اطلاعات کارگروه‎های تخصصی را مهمترین زنجیره تکمیل‌کننده چهارچرخه مدیریت بحران اعم از پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی برشمرد و افزود: برای هویت‌بخشی به این کارگروه‎ها باید آنان را در تصمیم‎گیری‎های مهم در این مراحل دخالت داد و وظایف قانونی را با توجه به اختیاراتی که قانون پیش‌بینی کرده برای دیگر اعضا تبیین کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: بی‎شک برآیند تقویت کارگروه‎ها و تاثیرگذاری آنها، تصمیمات کارشناسی و تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه ارتباطات یادآور شد: در این جلسه شرح وظایف این کارگروه مورد تصویب مجموعه قرار گرفت و مصوب شد.

میرزایی ادامه داد: در این نشست همچنین مصوب شد ماهانه بی‌سیم و همراه ماهواره‌ای برای حفظ آمادگی همیشگی در مواقع بحرانی تست شود تا در این چنین زمان‌هایی مشکلی وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: مقرر شد برای تقویت سایت ارتباطی (باباشملک) واقع در شرق استان تقویت‌کننده‌ای برای پوشش نقاط کور ارتباطی استان قرار داده شود.

کارگروه تخصصی ارتباطات و فنآوری اطلاعات یکی از کارگروه‌های چهارده‌گانه تخصصی مدیریت بحران به شمار می‌آید که طبق قانون، مدیرعامل مخابرات استان از سوی استاندار گلستان به عنوان رئیس این کارگروه تخصصی منصوب شده است.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد، این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول