اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص 143 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مدیریت بحران خراسان‌رضوی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی گفت: مجموع اعتبارات اختصاص یافته به حوزه مدیریت بحران استان در سال 91، 244 میلیارد ریال بوده است.

اختصاص 143 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مدیریت بحران خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، حجت‌علی شایان‌فر اظهار کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته به حوزه مدیریت بحران استان در سال 91، 244 میلیارد ریال بوده که از این میزان 143 میلیارد ریال برای اجرای 161 پروژه عمرانی اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین 38 میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن برای بازسازی هزار و 900 واحد مسکونی خسارت دیده، 5 میلیارد ریال کمک بلاعوض به منظور جبران خسارت‌های معیشتی و 58 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات بازسازی اختصاص یافته است.

شایان‌فر از وقوع 94 حادثه غیرمترقبه در سال 91 در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 84 مورد سیل، دو مورد زلزله، هفت مورد بارش تگرگ و دو مورد مربوط به برف و کولاک بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: حوادث یاد شده فوت 12 نفر از هم استانی‌ها را به همراه داشت.

وی به تشریح عملکرد شورای مدیریت بحران خراسان‌رضوی پرداخت و خاطرنشان کرد: سال گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران استان 17 جلسه و کمیته‌های 14گانه تخصصی ذیل شورا در مجموع  109 جلسه برگزار کردند.

شایان‌فر برگزاری دوره‌های آموزشی برای 512 هزار نفر را از اقدامات کارگروه مدیریت بحران استان برشمرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد آموزش 203 هزار نفر در قالب آموزش‌های عمومی از سوی هلال احمر استان انجام شده و بقیه آموزش‌ها مربوط به کارشناسان، مهندسان، شهرداران، دهیاران و دبیران شورای مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها هستند.

وی مجموع مانورهای درون دستگاهی صورت گرفته در سطح استان در سال گذشته را 250 مورد عنوان کرد.

وی گفت: این مانورها در قالب ایمنی مدارس در برابر زلزله، مانورهای شهرستانی و منطقه‌ای، راه آهن، فرودگاه، حمل و نقل، آتش‌نشانی و مانورهای لحظه صفر به منظور سنجش میزان آمادگی نیروهای دخیل در امر بحران به انجام رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی مهم‌ترین اقدام انجام شده توسط این شورا را مدیریت موفق حادثه برف و کولاک استان در اسفند ماه سال 91 ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: در این حادثه که با مدیریت مستقیم استاندار به خوبی ساماندهی شد، از هزار و 250 خودروی سبک و سنگین استفاده و به 10 هزار و 288 نفر از حادثه‌دیدگان امداد‌رسانی شد.

انتهای پیام/70004/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول