اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

88 میلیارد ریال زکات از کشاورزان لرستانی جمع‌آوری می‎‏شود

دبیر ستاد احیای زکات لرستان گفت: پیش بینی می‌شود، با توجه به بارش نزولات آسمانی در سال زراعی جاری 88 میلیارد ریال زکات امسال از کشاورزان استان لرستان جمع‎آوری شود.

88 میلیارد ریال زکات از کشاورزان لرستانی جمع‌آوری می‎‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام حسن ورمزیار ظهر امروز در همایش زکات پلدختر شکرانه نعمت‌های الهی را عمل به احکام اسلام برشمرد و گفت: سال گذشته 43 میلیارد و 400 میلیون ریال زکات در استان جمع‌آوری شد که این مبلغ زکات توسط یک‌هزار و 340 عامل در استان لرستان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه عاملان زکات بدانند زکات در هر کجا جمع‌آوری شود، در همان محل مصرف و هزینه می‌شود، گفت: اولویت مصرف زکات با فقرا و مساکین است و زکات نیز به عنوان یکی از احکام الهی به وسیله آن می‌توان بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را حل کرد.

ورمزیار با بیان اینکه مصرف زکات فقط برای ساختن مسجد، حسینیه، پل، نیست، افزود: اولویت مصرف زکات ابتدا با فقرا و مساکین و سپس تهیه جهیزیه، مسکن محرومان، ایجاد اشتغال در روستا برای محرومان، مدرسه، آزمایشگاه، ورزشگاه، کتابخانه است.

وی تصریح کرد: با پرداخت زکات و بهره‌مند کردن افراد بی‌بضاعت و مساکین می‌توانیم خدمت‌ بزرگی در راستای محرومیت‌زدایی در منطقه و محله‌ زندگی‌مان انجام دهیم.

دبیر ستاد احیای زکات لرستان گفت: زکات یک امر حکومتی است و در استان دو هزار و 868 روستا وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 226 روستا فاقد مسجد است.

در این همایش از 150 نفر عامل زکات پلدختر تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول