اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش کارکنان رادیو دانش و برای نخستین‌بار در کشور

رادیو موبایل HD در البرز ساخته شد

کارکنان بخش پشتیبانی فنی رادیو دانش مستقر در شهرستان کرج برای نخستین‌بار موفق به ساخت رادیو موبایل HD در کشور شدند.

رادیو موبایل HD در البرز ساخته شد

حمید لطفی که سازنده این فناوری پیشرفته است،‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پیش از این ما در کشور اقدام به واردات رادیو موبایل HD  می‌کردیم که خوشبختانه با تلاش و همکاری اعضای بخش فنی رادیو دانش این فناوری در داخل کشور ساخته شد.

وی تصریح کرد: رادیو موبایل HD  این قابلیت را دارد که با کلیه شبکه‌های تلفن همراه فعال در داخل کشور همخوانی داشته و تمام سیم‌ کارت‌های فعلی را پشتیبانی می‌کند.

لطفی در پاسخ به این پرسش که تفاوت‌های این فناوری با نمونه‌های خارجی چیست؟ گفت: در ابتدا تلاش کردیم که کیفیت را در حد استاندارد‌های جهانی بالا ببریم که خوشبختانه این موفقیت حاصل شد.

وی ادامه داد: همچنین رادیو موبایل HD  تولید شده در داخل کشور دارای صفحه نمایشگر مجزا بوده و قابلیت ویرایش شماره تلفن‌های ذخیره شده را هم دارد که این قابلیت در رادیو موبایل‌های وارداتی وجود ندارد.

لطفی بیان داشت: هزینه تولید این فناوری در داخل کشور نسبت به مشابه خارجی حدود یک سوم است و ضمن اینکه ما را از واردات بی‌نیاز می‌کند، می‌توانیم در آینده اقدام به صادرات رادیو موبایل  HD تولید شده در داخل کشور هم باشیم.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر با توجه به نوسانات قیمت ارز می‌توانیم سالانه از مقدار قابل توجهی خروج ارز از کشور خودداری کرده و در صورت صادرات نیز می‌توانیم ارز ‌آوری داشته باشیم.

لازم به ذکر است، این کارمند بخش پشتیبانی فنی رادیو دانش مستقر در شهرستان کرج از ارائه توضیحات بیشتر درباره نحوه ساخت فناوری فوق خودداری کرد.

انتهای پیام/2302/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول