اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی - 299

رئیس جمهور تمام ایران باش

کسی که امروز وعده می‌دهد باید در خودش ظرفیت پاسخگویی به همه مسائل را داشته باشد و هر فردی رئیس جمهور شد باید خودش را رئیس جمهور همه مردم ایران بداند و برای رضایت جمعی تلاش کند.

رئیس جمهور تمام ایران باش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بحث داغ انتخابات در روزهای آخر تبلیغات ریاست جمهوری در حال به نتیجه رسیدن برای انتخاب فرد اصلح در محافل مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

حضور و مشارکت همه‌گانه در انتخابات مورد وثوق همه افراد در جامعه است، همه اقشار بحث حضور در انتخابات را یک وظیفه اسلامی و ملی می‌دانند و بر حضور و مشارکت همه‌جانبه در انتخابات تأکید دارند.

ملت ایران به این باور رسیدند که اصلاً برای حضور همه‌جانبه در انتخاباتی بحثی مطرح نیست و حضور در انتخابات برای ایرانیان بیش از آنکه وظیفه تلقی شود، تبدیل به دوستی با نظام و اسلام شده است و هر فردی که مورد مصاحبه قرار می‌گرفت، شرعی و قلبی یکی از وظایف فرد ایرانی را حضور در انتخابات اعلام می‌کرد.

در همین ارتباط تریبون خبرگزاری فارس را در اختیار چند نفر از هم استانی‌های مازندران قرار دادیم که نظرشان را درباره برگزاری انتخابات بیان کنند. 

محمد موسوی، کشاورز 50 ساله حضور در انتخابات را علاقه قلبی به نظام تلقی کرد و تأکید کرد: با حضورم در انتخابات تدوام‌دهنده راه مدافعان انقلاب اسلامی هستم. 

رضا محمدپور دانشجو 20 ساله:

مردم ایران برای حضور در انتخابات بحثی ندارند و برای حضور در پای صندوق‌های رأی لحظه‌شماری می‌کنم، به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و حضور در انتخابات را تحکیم پایه‌های انقلاب توسط نسل سومی‌ها می‌دانم و از همه دوستانم برای حضور آگاهانه در انتخابات دعوت می‌کنم.

علی ضیایی یک رأی اولی:

 از حضور در انتخابات به خاطر اینکه می‌توانم مانند سایر افراد بزرگسال تعیین‌کننده سرنوشت خودم باشم افتخار می‌کنم، قبل از رسیدن به سن قانونی برای حضور در انتخابات غبطه می‌خوردم، اما امسال خوشحالم که برای اولین‌بار در دو انتخابات متفاوت شرکت می‌کنم و این رکوردی برای رأی اولی‌ها است که در دو انتخابات سرنوشت‌ساز برای ایران اسلامی مشارکت دارند. 

مریم رحیمی خانه‌دار:

از حضور در انتخاباتی که به سرفرازی ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی می‌افزاید به خودم می‌بالم. انتخابات ایران نه تنها برای ما بلکه برای بسیاری از مردم جهان نیز حساسیت‌های ویژه‌ای دارد و من به ایران نیز در ایجاد حساسیت نقش ویژه‌ای دارم و همه تلاشم را برای ایجاد حساسیت به نفع سرفرازی ایران اسلامی به کار می‌گیرم و از آحاد مردم نیز برای حضور آگاهانه در انتخابات دعوت می‌کنم. 

مرتضی ساجدی معلم:

حضور در انتخابات وظیفه ملی و همگانی است، ایران به خاطر اسلام عزیز است و هرکسی دغدغه حفظ اسلام را دارد، باید در انتخابات شرکت کند، چراکه کفار از تقویت اسلام در ایران می‌ترسد، عدم مشارکت ما در انتخابات امتیاز مثبت به دشمن اسلام می‌دهد و ما نمی‌خواهیم کفار و منافقین از عدم مشارکت ما امتیاز کسب کنند و با تمام وجود در انتخابات شرکت می‌کنم و از همه فرهنگیان برای حضور آگاهانه در انتخابات دعوت می‌کنم؛ هرچند همه همکارانم بر حضور آگاهانه در انتخابات تأکید داشتند.

علی رضایی کارگر 35 ساله:

مشکلات و سختی‌ها نمی‌تواند عشق به ایران و انقلاب را از جامعه کارگری بگیرد؛ با اخلاص و با تمام وجود در انتخابات شرکت می‌کنم. 

رستمی کارمند بانک:

حضور در انتخابات وظیفه شرعی است، عزت و اقتدار ایران اسلامی با حضور مردم در صحنه شکل می‌گیرد؛ هرچه انتخابات باشکوه‌تر باشد، روحیه تلاش و کار برای فرد انتخاب‌شونده ایجاد می‌کند و با افزایش حضور مردم در انتخابات یأس و ناامیدی در جبهه دشمن ایجاد می‌شود. دشمن مردم ایران دشمن اسلام است؛ فکر نکنم در ایران کسی باشد که بخواهد در جبهه دشمن اسلام قرار گیرد و شرط قرار نگرفتن در جبهه دشمن حضور مقتدرانه در انتخابات است.

قاسم حمیدی پزشک تازه کار:

همه پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی را مدیون مشارکت همه‌جانبه مردم در صحنه‌های مختلف ایران هستیم، دلیلی برای عدم حضور در انتخابات وجود ندارد، برای تقویت پایه‌های علمی ایران و صدرنشینی ایران در انتخابات شرکت می‌کنم. 

مریم محمدی فعال مطبوعاتی:

در بحث حضور در انتخابات اصلاً حرفی وجود ندارد و باید حضور مقتدرانه در انتخابات داشته باشیم، شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است، ایرانیان خودشان را سرباز اسلام می‌دانند و سربازان اسلام هرلحظه برای نقش‌آفرینی در صحنه آماده هستند و انتخابات صحنه نبرد با دشمنان است و سرباز اسلام برای پیروزی در جنگ با دشمن از جان مایه می‌گذارد.

هرکسی از ظن خود شد یار من

از موسوی 50 ساله که شغل کشاورزی دارد درباره انتظار از رئیس جمهور آینده پرسیدم، گفت: رئیس جمهور آینده به فکر سرفرازی ایران باشد و سرفرازی ایران در گرو خدمت به مردم رقم می‌خورد.

وی اضافه کرد: تأمین امکانات برای گسترش تولید محصولات کشاروزی و افزایش صادرات و تأمین نیازهای داخلی و صادرات به سایر کشورها ایران را در بین کشورها سربلند می‌کند. 

رضا محمدپور نیز با اشاره به اشتغال به تحصیل درباره توقع از رئیس جمهور آینده، گفت: دانشجو امروز تحصیل می‌کند، بعد از تحصیل به دنبال شغل است، ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی رئیس جمهور آینده باشد، رئیس جمهور آینده برنامه برای رشد جوانان را از مهم‌ترین برنامه‌هایش قرار دهد، چراکه سربلندی دانشجویان در کشور موجب دستیابی به قله‌های رفیع کشور است.

علی ضیایی که به قول خودش انتظارات زیادی از رئیس جمهور داشت و دغدغه زندگی دارد و طعم تلخ زندگی را چشیده است، بیان داشت: رئیس جمهور آینده شرایطی را فراهم کند که پدرم مجبور نباشد برای تأمین هزینه زندگی تا پاسی از شب بیرون باشد و چند شغله باشد. 

سکوت کردم و چیزی نگفتم و سئوال دیگری نپرسیدم.

مریم رحیمی خانه‌دار:

ساماندهی بی‌ثباتی اقتصادی و رفع مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در برنامه کاری رئیس جمهور آینده قرار گیرد.

خانواده‌ها برای آرامش درخواست‌هایی دارند که با برنامه‌ریزی همه‌جانبه امکان‌پذیر است؛ رئیس جمهور آینده نسبت به تأمین آسایش خانواده‌ها اقدام کند.

ساجدی فرهنگی که از همه فرهنگیان برای حضور در انتخابات دعوت کرد، خواسته‌اش از رئیس جمهور آینده را طراحی سیستم آموزشی ثابت و مناسب با پایه‌های روز و علمی و کاربردی اعلام کرد.

وی، تغییرات پی‌درپی در نظام آموزشی را مشکل جدی فرهنگیان و خانواده‌ها اعلام کرد و بیان داشت: طی دو سال اخیر شاهد تغییرات متناوب در محتوا و شیوه نظام آموزشی بودیم، شیوه نظام آموزشی در کشور نیاز به ثبات دارد که در سال‌های اخیر چندین بار تغییر کرد. 

علی رضایی، کارگر 35 ساله درخواستش از رئیس جمهور را ساماندهی بیمه در بین کارگران ساختمانی اعلام کرد و اذعان داشت: پس از پایان سربازی در بخش کارگری مشغول فعالیت هستم و به خاطر تأمین روزی خانواده‌ام افتخار می‌کنم که کارگر هستم، چون این توان و بُنیه بدنی در من وجود دارد، اما نداشتن بیمه رنجی برای من و خانواده‌ام است که انتظار این است که رئیس جمهور آینده کمک کار کارگران در این بخش باشد.

رستمی، ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه را از درخواستهایش از رئیس جمهور آینده مطرح کرد و گفت: رئیس جمهور آینده در بحث ثبات اقتصادی به طور جدی‌تر وارد شود، مردم در حال حاضر از نبود ثابت قیمت‌ها در رنج هستند و قیمت کالا در حال حاضر برای یک روز ثبات ندارد.

قاسم حمیدی، پزشک جوان خواستار توجه بیشتر رئیس جمهور آینده به مسائل علمی شد و ابراز داشت: تجهیزات برخی مراکز درمانی واقعاً فرسوده است و رئیس جمهور آینده و تیم آن باید نسبت به جوانان و نخبگان توجه بیشتر داشته باشد.

وی ادامه داد: با تقویت نخبگان امکان رشد و بالندگی علمی کشور افزوده می‌شود و به طبع آن آسایش و رفاه به جامعه برمی‌گردد.

مریم محمدی، فعال مطبوعاتی درباره انتظاراتش از رئیس جمهور آینده یادآور شد: توجه به مسائل فرهنگی مدنظر رئیس جمهور آینده باشد، به خاطر عدم توجه جدی به مسائل فرهنگی و هجوم فرهنگ غربی در این بخش احساس خلأ وجود دارد که رئیس جمهور آینده برنامه‌های فرهنگی قوی‌تری باید داشته باشد که برخی کمبود‌ها و نواقص موجود جبران شود. 

واقعاً کشورداری سخت و طاقت‌فرسا است و کسی که امروز وعده می‌دهد، باید در خودش ظرفیت پاسخگویی به همه مسائل را داشته باشد و هر فردی ریاست جمهور شد، باید خودش را رئیس جمهور همه مردم ایران بداند و برای رضایت جمعی تلاش کند.

===============

گزارش از جاوید عباسی

===============

انتهای پیام/86004/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول