اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن و عباس‌آباد:

نیاز به فرآورده‌های خونی در تنکابن افزایش می‌یابد/ کمبود نیرو داریم

رئیس پایگاه انتقال خون تنکابن و عباس‌آباد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: نیاز به فرآورده‌های خونی در تنکابن افزایش می‌یابد.

نیاز به فرآورده‌های خونی در تنکابن افزایش می‌یابد/ کمبود نیرو داریم

ندا معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان تنکابن اظهار داشت: در ماه نخست سال جاری در پایگاه تنکابن، 795 اهدا کننده خون مراجعه کردند.

معصومی تصریح کرد: از این افراد 630 واحد خونگیری صورت پذیرفت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته با مراجعه 768 اهدا کننده، 654 واحد خونگیری شد.

وی افزود: این آمار نشان از کاهش خونگیری در ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل در تنکابن و عباس‌آباد دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه از امروز چهار نیروی تخصصی پایگاه انتقال خون تنکابن بازنشسته شدند، گفت: با توجه به شرایط رو به رشد جمعیتی و گردشگری بودن منطقه و همچنین افزایش مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی که در آنها نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مرتبط با درمان زیاد است با توجه به کانکس ثابتی که در عباس‌آباد به منظور خونگیری مستقر شد در آن خونگیری صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این اتفاق ما را در ارائه خدمات مورد نظر سازمان و نیاز مردم به خون با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه عمل خونگیری بسیار مهم بوده و این اقدام باید با دقت نظر کارکنان ما انجام شود با توجه به کمبود نیرو نمی‌توان از نیروهای موجود انتظار بیش از اندازه داشت.

معصومی اضافه کرد: هر چند با نزدیکی به ماه مبارک رمضان نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیز افزایش می‌یابد و در این ماه با کارکنان روزه‌دار این مشکل حادتر خواهد شد.

رئیس انتقال خون تنکابن اظهار داشت: بر اساس استاندارد سازمان انتقال خون، میزان نیروی پایگاه‌ها که بر اساس محدوده جغرافیایی و جمعیت حوزه فعالیت آن محاسبه می‌شود برای تنکابن و عباس‌آباد 23 نیرو پیش‌بینی شده که در محدوده پایگاه‌مان در دو شهرستان 20 نیرو داشتیم که هم‌اکنون باید با 16 نفر کار خود را ادامه دهیم.

معصومی تصریح کرد: با توجه به پیگیری سرپرست اداره کل انتقال خون مازندران برای جبران کاهش نیروی این اداره در تنکابن و عباس‌آباد از مسئولان درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تامین نیروی جایگزین این پایگاه اقدام کنند.

انتهای پیام/86020/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول