اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان امسال صورت می‌گیرد

آغاز فراخوان عمومی تأسیس مهد کودک در چهارمحال و بختیاری

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان عمومی تأسیس مهد کودک در این استان در تابستان امسال خبر داد.

آغاز فراخوان عمومی تأسیس مهد کودک در چهارمحال و بختیاری

جواد نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 300 مهدکودک شامل مهدهای کودک شهری، روستا مهد و مهدهای خودکفا در استان فعال است.

وی از فراخوان عمومی تأسیس مهد در تابستان امسال خبر داد و گفت: هر ساله بر اساس اعلام نیاز شهرستان‌ها و نیاز سنجی هر منطقه در یک فراخوان عمومی از علاقمندان تأسیس مهد دعوت به همکاری می‎شود.

نجفی افزود: در این فراخوان شاخص جمعیت، تعداد مهدهای فعال در هر منطقه از ملاک‎‌های مورد بررسی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری از افزوده شدن هفت مهد کودک قرآنی به مجموعه مهدهای قرآنی در سال‌جاری خبر داد و گفت: افزایش تعداد مهدهای قرآنی در سطح استان یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی در سال‌جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در این محیط‌های آموزشی علاوه بر ارائه اصول و مهارت‌های زندگی و فرآیند اجتماعی شدن، آموزش معارف و قرآن نیز به کودکان ارائه می‎شود.

نجفی با بیان اینکه شهریه مهدهای کودک در هر شهرستان متفاوت است، افزود: بر اساس نظر کمیته تعیین شهریه در استان که متشکل از مدیرکل بهزیستی استان، معاونت اجتماعی بهزیستی، کارشناس امور کودکان، کارشناس امور حقوقی بهزیستی و نماینده سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است، میزان این شهریه‌ها تعیین و پس از تأیید کمیته تعیین شهریه کشور به مهدهای کودک ابلاغ می‎شود.

وی ادامه داد: اخذ شهریه با توجه به نرخ تورم، هزینه‌های جاری مهدهای کودک و شرایط بومی شهرستان بستگی دارد، برهمین اساس با توجه به مقاطع موجود در مهدها میزان شهریه نیز متفاوت است.

نجفی با بیان اینکه مهدهای شهری استان بر اساس امکانات آموزشی و فرهنگی ستاره دریافت می‌کنند، گفت: مهدهای استان به سه ستاره، دو ستاره، یک ستاره و فاقد ستاره طبقه‌بندی می‎شوند.

این مسئول از ارائه محتوای آموزشی یکسان در تمامی مهدهای شهری و روستایی استان خبر داد و اذعان داشت: این روند از سال گذشته آغاز و مقرر شد تمامی مفاهیم اعتقادی فرهنگی، آموزشی بر اساس محتوای آموزشی یکسان در سراسر کشور در بین مهدهای کودک ارائه شود، در این صورت کودکان شهری و روستایی آموزش یکسان می‎بینند.

انتهای پیام/68006/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول