اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

امام حسین(ع) آموزگار عشق و حماسه است

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین (ع) مظهر و آموزگار عشق و حماسه است.

امام حسین(ع) آموزگار عشق و حماسه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مهدی بیگدلی در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: همان گونه که برخی مکان‌ها مانند مساجد با ارزش هستند برخی زمان‌ها نیز ارزشمند هستند، از جمله این زمان‌ها ماه‌های رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: یک روز روزه گرفتن در ماه رجب موجب حرام شدن آتش جهنم است و سه روز روزه در این ماه بهشت را بر انسان واجب می‌کند، ولی روزه گرفتن در ماه شعبان ثواب بیشتری دارد و یک روز روزه، بهشت را بر انسان واجب می‌کند و افضل بر روزه ماه شعبان روزه ماه مبارک رمضان است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مناسبت‌های ویژه‌ای در ماه شعبان است ابراز داشت: یکی از این مناسبت‌ها ولادت امام حسین (ع) است، مشهور آن است که ولادت آن حضرت در مدینه در سوم ماه شعبان بوده و شیخ طوسى روایت کرده که مولاى ما حضرت امام حسین(ع) در روز پنجشنبه سوم ماه شعبان متولد شده و در این روز دعایی وارد شده که (اَللّهَمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِ الْمَوْلوُدِ فى هذَا الْیَوْم...).

وی ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه افزود: آن حضرت پیش از قیام عاشورا در کنار پدر بزرگوارش امیرمؤمنان به جنگ با پیمان شکنان و زیاده‌خواهان پرداخت. از ایشان خطبه‌ای در جنگ صفین نقل شده است که ضمن آن مردم را به حماسه و دلیری ترغیب می‌کند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: امام حسین علیه السلام در همان مراحل مقدماتی جنگ صفین که شامیان مسیر آب را بسته بودند در باز پس گرفتن آب از دست آنان نقش اساسی داشت؛ به طوری که امام علی علیه السلام پس از آن پیروزی فرمود: «هذا اوّلُ فَتحٍ بِبَرَکَةِ الحسین علیه السلام»؛ این نخستین پیروزی است که به برکت حسین (ع) به دست آمد.

حجت الاسلام بیگدلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای شناخت ماهیت وجودی هر شخصی باید به نزدیک‌ترین کسان او رجوع کرد گفت: با شنیدن گفته‌هایی که در آن تنها صدق گفتار مشاهده می‌شود، می‌توان افراد را شناخت. بر همین اساس، پناه بردن به کلام معصومین (ع) بهترین مرجع و منبع برای شناخت امامان معصوم (علیهم السلام) است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به دلیل اثرگذاری خاصی که در مکتب شیعه دارد و چگونگی زندگی، قیام و شهادتی که داشت، بسیار مورد سؤال امامان بعد از خود قرار گرفت تا شناخت شیعیان از امام سوم خود، بیشتر شود و هر یک از اولاد معصوم ایشان نیز به دنبال ارائه بهترین توصیف درباره شخصیت نورانی سیدالشهدا (ع) بودند.

حجت الاسلام بیگدلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حضور مردم پای صندوق‌های رای از واجبات است و ان‌شاء الله همه کسانی که واجد رای دادن هستند با دقت در معیارهای اصلح، مناسب‌ترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند و به امید خدا با رقم خوردن حماسه سیاسی بار دیگر سیلی محکمی بر گوش دشمنان نظام و انقلاب بزنیم.

انتهای پیام/78009/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول