اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های قم:

طرح تعیین ترخص شرعی سبب تسهیل مسائل دینی برای مردم می‌شود

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های قم گفت: اجرای طرح تعیین حد ترخص شرعی شهرها سبب تسهیل مسائل دینی برای مردم می‌شود.

طرح تعیین ترخص شرعی سبب تسهیل مسائل دینی برای مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاسم باقری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی حد ترخص شرعی مشهد و قم و تصمیم‌گیری در ارتباط با مراحل اجرایی فاز پایانی این طرح در فرهنگسرای بهشت با اشاره به اینکه با اجرای طرح تعیین حد ترخص شرعی این طرح به عنوان یک نماد اسلامی مهم در سطح کشورهای اسلامی شناخته می‌شود، اظهار کرد: اجرای این طرح سبب تسهیل در مسائل و نیاز‌های دینی مسافران و شهروندان می‌شود و به بسیاری از مسائل دینی پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای تابلوهای متعددی دیده می‌شود که تعیین حدود ترخص شرعی در تقسیم‌بندی تابلوهای‌ ترافیکی قرار می‌گیرد.

باقری عنوان کرد: برای اجرای این طرح تابلوهای بسیاری طراحی و مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به دین و مذاهب مختلف باید طرحی به تصویب می‌رسید که مورد تائید برای عموم مردم و شهروندان باشد در پایان تمامی جلسات طرح مورد تصویب نماد فردی است که دست به نیایش برداشته است و به صورت تابلو‌های ترافیکی در طول مسیر نصب می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های قم افزود: ابعاد این تابلوها باید به گونه‌ای باشد که در دید تمام وسایل نقلیه قرار گیرد و با توجه به سرعتی که خودروها در طول بزرگراه‌ها دارند بزرگی آن باید استاندارد و همسو با تابلوهای ترافیکی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح به صورت پایلوت در حدود 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با توجه به پایان سال مالی و بدهکار بودن اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران متعدد باید تدبیری اندیشیده شود تا این اعتبار از محلی دیگر تامین شود.

باقری بیان کرد: طرح تعیین حدود ترخص شرعی مشکل قانونی ندارد اما تهیه و تولید تابلوها و تامین اعتبار آن مورد بحث است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های قم اظهار کرد: تبلیغات و اطلاع‌رسانی این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و باید عموم مردم در آگاهی کامل نسبت به این طرح برخوردار باشند.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول