اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بر سر اختلاف عقیده به هم حمله نکنید

بنی صدر رئیس جمهور: وقتی مردم از مادیت به معنویت رفتند خواهند فهمید که بسیاری از مشکلات و تقاضاها راه حل معنوی دارد نه مادی ، مثلا اختلاف عقیده را نمی توان با زور حل کرد ، این مسائل باید با بحث و تفاهم حل شود.

بر سر اختلاف عقیده به هم حمله نکنید

رخدادهای 21 خرداد 1359

چکیده

  • بعد از ظهر امروز بنی صدر رئیس جمهور در دیدار با طبقات مختلف مردم به مناسبت عید مبعث گفت : اختلاف عقیده را نمی توان با زور حل کرد ، این مسائل باید با بحث و تفاهم حل شود .
  • صبح امروز یک تانک و نفر بر ارتش عراق که به خاک ایران تجاوز کرده بود بر اثر برخورد با مین هایی که از سوی سپاه قصر شیرین کار گذاشته شده بود منهدم شده و 10 عراقی کشته شدند .
  • سحرگاه امروز 2 پاسدار در حمله مهاجمان مسلح در منطقه فیروز آباد به شهادت رسیده و 3 تن دیگر نیز به گروگان گرفته شدند .
  • 15 مرد مسلح با بستن گردنه تیماجان بین راه اقلید – سرحد چهار دانگه مهندس نیک فر سرپرست جهاد سازندگی شمال فارس را به گروگان گرفتند .
  • نماینده امام در استان فارس به اتفاق استاندار این استان اطلاعیه مشترکی خطاب به مهاجمان صادر کرده و از آنان خواستند مواضع خود را در جاده فیروزآباد ترک کنند .

بر سر اختلاف عقیده به هم حمله نکنید

بعد از ظهر امروز بنی صدر رئیس جمهور در دیدار با طبقات مختلف مردم به مناسبت عید مبعث گفت : وقتی مردم از مادیت به معنویت رفتند خواهند فهمید که بسیاری از مشکلات و تقاضاها راه حل معنوی دارد نه مادی ، مثلا اختلاف عقیده را نمی توان با زور حل کرد ، این مسائل باید با بحث و تفاهم حل شود.(1)

10 عراقی در انفجار مین کشته شدند

صبح امروز یک تانک و نفر بر ارتش عراق که به خاک ایران تجاوز کرده بود بر اثر برخورد با مین هایی که از سوی سپاه قصر شیرین کار گذاشته شده بود منهدم شده و 10 عراقی کشته شدند . در این تهاجم 6 عراقی دیگر نیز مجروح شدند . (2)

نماینده امام در استان فارس به اتفاق استاندار این استان اطلاعیه مشترکی خطاب به مهاجمان صادر کرده و از آنان خواستند مواضع خود را در جاده فیروزآباد ترک کنند . امشب شورای تامین شیراز در محل استانداری فارس تشکیل جلسه داد و طی آن به مهاجمینی که اقدام به راهبندان کرده اند تا صبح فردا فرصت داد تا به محل های خود بازگردند .

خبر دیگر این که درگیری هایی میان نیروهای مرزی ایران و نیروهای بعثی عراق در نوار مرزی شلمچه روی داد . بر اساس این گزارش بعثی ها از ساعت 11 صبح امروز به سوی ماموران مرزی ایران آتش گشودند . ماموران مرزی ایران به آتش نیروهای مزدور عراق پاسخ داده و این درگیری تا ساعت 18 امروز ادامه داشت. در این درگیری ها یک پاسدار شهید و 2 مامور ژاندارمری مجروح شدند . (3)

افراد مسلح سرپرست جهاد سازندگی فارس را گروگان گرفتند

سحرگاه امروز 2 پاسدار در حمله مهاجمان مسلح در منطقه فیروز آباد به شهادت رسیده و 3 تن دیگر نیز به گروگان گرفته شدند . گروهی از افراد مسلح که از چند روز قبل در راه های فیروزآباد اقدام به راهبندان کرده بودند به سوی پاسدارانی که در تنگه جادشت واقع در 56 کیلومتری فیروزآباد مشغول نگهبانی بودند تیراندازی کرده و دو  نفر را به شهادت رساندند .خبر دیگر این که 15 مرد مسلح با بستن گردنه تیماجان بین راه اقلید – سرحد چهار دانگه مهندس نیک فر سرپرست جهاد سازندگی شمال فارس را به گروگان گرفتند . اعضای جهاد سازندگی شمال فارس در اطلاعیه ای اعلام کردند تا آزادی مهندس نیک فر دست از کار خواهند کشید . (4)

اطلاعیه مشترک نماینده امام و استاندار فارس خطاب به مهاجمان

نماینده امام در استان فارس به اتفاق استاندار این استان اطلاعیه مشترکی خطاب به مهاجمان صادر کرده و از آنان خواستند مواضع خود را در جاده فیروزآباد ترک کنند . امشب شورای تامین شیراز در محل استانداری فارس تشکیل جلسه داد و طی آن به مهاجمینی که اقدام به راهبندان کرده اند تا صبح فردا فرصت داد تا به محل های خود بازگردند .

در اطلاعیه مشترک استاندار و نماینده امام در استان فارس نیز تاکید شده است : برای آخرین بار به مهاجمان ابلاغ می شود که فورا مواضع فعلی خود را ترک کرده و به محل اصلی خود بازگردند و اینک که نیروهای انتظامی و مردمی در حال حرکت هستند و برای پاکسازی مهیا شده اند امید است که با مقاومتی که احتیاج به کوبیدن آنها باشد مواجه نگردند . (5)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 22 خرداد 1359 ، صفحه 16

2- اطلاعات ، 22 خرداد 1359 ، صفحه 7

3- اطلاعات ، 22 خرداد 1359 ، صفحه 3

4- اطلاعات ، 23 خرداد 1359 ، صفحه 3

5- اطلاعات ، 23 خرداد 1359 ، صفحه 3

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول