اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمریکا به دست فرزندان خودش نابود خواهد شد

رمزی کلارک وزیر سابق دادگستری آمریکا: امپریالیسم آمریکا در میان مردم آمریکا نیز پایگاهی ندارد ، همین مردم آمریکا بودند که باعث شکست آمریکا در جنگ ویتنام شدند بنابراین امپریالیسم آمریکا به دست خود ما و به دست فرزندان ما نابود خواهد شد .

آمریکا به دست فرزندان خودش نابود خواهد شد

رخدادهای 14 خرداد 1359

چکیده

  • امام خمینی: ( اگر همه عالم) یک دیواری دور ایران بکشند و ما را در همین ایران حبس بکنند، ما این را ترجیح می‎دهیم به اینکه درها باز باشد و چپاولگرها بریزند به مملکت ما.
  • رمزی کلارک وزیر سابق دادگستری آمریکا: امپریالیسم آمریکا در میان مردم آمریکا نیز پایگاهی ندارد ، امپریالیسم آمریکا به دست خود ما و به دست فرزندان ما نابود خواهد شد .
  • آیت الله ری شهری در یک گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد که ظرف هفته آینده 6 جاسوس عراقی در تهران محاکمه خواهند شد .
  • ژاندارمری جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای از تصرف راه آهن ایران – اروپا توسط مهاجمان مسلح خبر داد .
  • جرج والد برنده آمریکایی جایزه نوبل در رشته فیزیولوژی: رسانه های گروهی ما آن طوری که باید وارد جزئیات نمی شوند و می توان گفت : مردم آمریکا از واقعیت و جزئیات انقلاب اسلامی ایران بی اطلاع هستند .
  • نماینده سازمان انقلاب اسلامی جزیره العرب [عربستان] : رژیم دست نشانده سعودی به دنبال انقلاب اسلامی ایران و قطع نفت این کشور روزی 14 میلیون بشکه نفت تولید می کند.
  • محمد خاتمی: انسان در صورتی که ولایت الله را انتخاب نکرد خواه ناخواه تحت ولایت و سرپرستی طاغوت قرار می گیرد ، ولایت فقیه تلاشی است برای شکل دادن زندگی تازه بر اساس وحی .
آرزویی که ابرقدرت ها به گور خواهند برد

هیئت های نمایندگی شرکت کننده در کنفرانس بین المللی بررسی مداخلات آمریکا در ایران امروز با امام خمینی دیدار و گفت و گو کردند . اهم بیانات رهبر انقلاب در این دیدار عبارت است از :

1- آقای کارتر و امثال او الآن تمام همّشان این است که دوباره آن مسائل را برگردانند که در زمان شاه مخلوع بود؛ لکن این یک آرزویی است که این ابرقدرتها باید به گور ببرند. ایران دیگر اجازه نمی‎دهد که اینها دخالت در آن بکنند. اگر آنها خیال کرده‎اند که نظامی زیاد دارند و وسایل جنگ و آدمکشی زیاد دارند، ما هم مظلوم زیاد داریم و مشت گره کرده، و یوم مظلوم از یوم ظالم شکننده‎تر است.

تمدنی که حیوانات بیابان رفتارشان از آنها بهتر است

2- اینها از حصر اقتصادی می‎ترسند؟ همه عالم درهای ممالکشان را به ما ببندند همه و ما باشیم، این عده‎ای که، سی و چند میلیونی که در این ایران زندگی می‎کنیم، یک دیواری دور ایران بکشند و ما را در همین ایران حبس بکنند، ما این را ترجیح می‎دهیم به اینکه درها باز باشد و چپاولگرها بریزند به مملکت ما. ما می‎خواهیم چه بکنیم که به این تمدنی که از توحش بدتر است، این تمدنی که حیوانات بیابان در رفتارشان از آنها بهتر است، ما می‎خواهیم چه بکنیم به این تمدن برسیم.

امام خمینی :همه عالم درهای ممالکشان را به ما ببندند همه و ما باشیم، این عده‎ای که، سی و چند میلیونی که در این ایران زندگی می‎کنیم، یک دیواری دور ایران بکشند و ما را در همین ایران حبس بکنند، ما این را ترجیح می‎دهیم به اینکه درها باز باشد و چپاولگرها بریزند به مملکت ما. ما می‎خواهیم چه بکنیم که به این تمدنی که از توحش بدتر است، این تمدنی که حیوانات بیابان در رفتارشان از آنها بهتر است، ما می‎خواهیم چه بکنیم به این تمدن برسیم

استقلالی که ما پیدا کردیم یک هدیه آسمانی است

3- این استقلالی که ما پیدا کردیم و این آزادی که ما پیدا کردیم یک هدیه آسمانی است، یک هدیه الهی است به ما رسیده، و ما مکلفیم این را حفظش کنیم. اگر ما این را حفظش نکنیم به نعمت خدا، قدردانی از نعمت خدا نکرده‎ایم، کفران کرده‎ایم نعمت خدا را، ما باید این را حفظش بکنیم.(1)

دانشگاه باید متحول بشود

رهبر انقلاب در دیدار با استادان و دانشجویان دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران گفتند: اگر ما دانشگاهمان برای خودمان بود، از اول این دانشگاه، دانشگاه برای خودمان بود. اسمش را «دانشگاه ملّی» گذاشتند، اما ابداً از ملت اسلام هیچ حرفی توی آن نیست. اگر ما یک دانشگاه اسلامی داشتیم، اگر یک دانشگاهی که به درد بخورد داشتیم، ما دیگر اینقدر خونریزی نمی‎کردیم. در ایران اینقدر خون جوانهای ما ریخته نمی‎شد. این برای این بود که ما دانشگاه نداشتیم.(2)

رمزی کلارک : مردم آمریکا سرانجام امپریالیسم آمریکا را نابود می کنند

رمزی کلارک وزیر سابق دادگستری آمریکا که در راس یک هیئت ده نفری از آمریکا در کنفرانس بین المللی بررسی مداخلات آمریکا در ایران شرکت کرده است طی سخنانی گفت : جمعیت های میلیونی مردم ایران با شعار واحد و ایمان واحد در خیابان ها به راه افتادند و سینه خود را در برابر گلوله های مسلسل سپر کردند تا رژیم دیکتاتوری شاه را سرنگون ساختند.

وی پیروزی انقلاب ایران را معجزه قرن خواند و گفت : روزی که شاه رفت من با مردم ایران در خیابان های تهران این موفقیت را جشن گرفتم . رمزی کلارک ادامه داد : امپریالیسم آمریکا در میان مردم آمریکا نیز پایگاهی ندارد ، همین مردم آمریکا بودند که باعث شکست آمریکا در جنگ ویتنام شدند بنابراین امپریالیسم آمریکا به دست خود ما و به دست فرزندان ما نابود خواهد شد . (3)

6 جاسوس عراقی در تهران محاکمه می شوند

آیت الله ری شهری در یک گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد که ظرف هفته آینده 6 جاسوس عراقی در تهران محاکمه خواهند شد . وی در پاسخ به این سوال که جاسوسان عراقی چگونه به دام افتاده اند اظهار داشت : در جریان حوادث اخیر مرزی ایران و عراق جاسوسان عراقی که چند تن از آنان جزو ارتش عراق نیز هستند دستگیر شده اند و پرونده آنان برای آغاز محاکمه از هر جهت تکمیل است . (4)

جرج والد برنده جایزه نوبل در رشته فیزیولوژی و یکی از اعضای هیئت نمایندگی آمریکا در کنفرانس بررسی مداخلات آمریکا در ایران  :هر چند رسانه های آمریکا اخبار زیادی از ایران منتشر می کنند ولی هرگز آن چیزهایی که ما در این یکی دو روز در ایران دیدیم و در جلسه امروز کنفرانس شنیدیم در آمریکا نشنیده بودیم ، رسانه های گروهی ما آن طوری که باید وارد جزئیات نمی شوند و می توان گفت : مردم آمریکا از واقعیت و جزئیات انقلاب اسلامی ایران بی اطلاع هستند .
معاون سابق وزیر بازرگانی دستگیر شد

معاون سابق وزیر بازرگانی دولت موقت به اتهام سوء استفاده از موقعیت شغلی خود توسط پاسداران کمیته مرکزی دستگیر شد . سخنگوی کمیته مرکزی ضمن تائید این خبر در مورد دستگیری عبدالحسین نیک خلق گفت : این فرد زمانی که سمت معاونت حسن صدر وزیر بازرگانی دولت موقت را برعهده داشت از موقعیت شغلی خود استفاده کرده و مرتکب خطاها و سوء استفاده هایی شده بود که پس از افشاگری های صورت گرفته در جراید و رادیو و تلویزیون نامبرده از محل کار خود متواری شده و تحت تعقیب قرار گرفت تا این که در میدان آزادی شناسایی و دستگیر شد . (5)

6 اصل درخواستی کردها تا چند روز دیگر ابلاغ می شود

فرمانداران ، شهرداران ، بخشداران مهاباد ، سردشت ، پیرانشهر و بوکان [شهرهای کردنشین آذربایجان غربی] با بنی صدر رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند . بابا طاهری فرماندار مهاباد در این زمینه گفت : رئیس جمهور موافقت کردند که ظرف همین چند روزه شش اصل مورد درخواست و اصلاحاتی که از طرف خود رئیس جمهور صورت گرفته به مردم کردنشین ابلاغ شود . (6)

قطع تنها راه زمینی ورود کالا به ایران توسط مهاجمان

ژاندارمری جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای از تصرف راه آهن ایران – اروپا توسط مهاجمان مسلح خبر داد .

در بخشی از اطلاعیه ژاندارمری جمهوری اسلامی آمده است : اکنون که کشتی های جنگی آمریکا و نیروهای نظامی این دولت استعمارگر کشور ما را در محاصره اقتصادی قرار داده وراه آبی وطن ما را در دریاهای جنوب به شدت تحت کنترل نیروهای خویش درآورده است ، گروهی از عناصر خودفروخته و مزدور مسلح بیگانه خط آهن کشورمان را که ارتباط زمینی ما را با اروپا برقرار می نماید در طول دره قطور به طول 100 کیلومتر تا آنجا که وارد خاک ترکیه می شود مسدود کرده با فراهم نمودن مزاحمت و فعالیت های مسلحانه مانع مبادلات کالای تجارتی بین ایران و کشورهای طرف معامله دولت گردیده است . (7)

برنده جایزه نوبل : مردم آمریکا از حقایق انقلاب ایران بی خبرند

جرج والد برنده جایزه نوبل در رشته فیزیولوژی و یکی از اعضای هیئت نمایندگی آمریکا در کنفرانس بررسی مداخلات آمریکا در ایران در گفت و گویی اظهار داشت : ما از جانب خودمان و به میل خود نه از جانب دولت آمریکا در این کنفرانس شرکت کرده ایم . وی در ادامه گفت : دولت آمریکا می گوید هر کسی که به ایران سفر کند به ده سال زندان و 50 هزار دلار جریمه محکوم خواهد کرد ولی این بلوف است و طبق قانون اساسی آمریکا به ما این اجازه را می دهد که به هر کجا که خواستیم سفر کنیم .

جورج والد در ادامه گفت : هر چند رسانه های آمریکا اخبار زیادی از ایران منتشر می کنند ولی هرگز آن چیزهایی که ما در این یکی دو روز در ایران دیدیم و در جلسه امروز کنفرانس شنیدیم در آمریکا نشنیده بودیم ، رسانه های گروهی ما آن طوری که باید وارد جزئیات نمی شوند و می توان گفت : مردم آمریکا از واقعیت و جزئیات انقلاب اسلامی ایران بی اطلاع هستند . (8)

عربستان روزی 14 میلیون بشکه نفت صادر می کند

نماینده سازمان انقلاب اسلامی جزیره العرب [عربستان] در کنفرانس بین المللی بررسی مداخلات آمریکا در ایران در گفت وگویی با خبرگزاری پارس اعلام کرد رژیم دست نشانده سعودی به دنبال انقلاب اسلامی ایران و قطع نفت این کشور روزی 14 میلیون بشکه نفت تولید می کند ولی رسما آن را 5/9 میلیون بشکه در روز اعلام می کند . (9)

خاتمی و دوستانش زمانی که به قدرت می رسند همه آن را که در دهه 60 بر زبان می راندند و می نوشتند فراموش کردند . خاتمی فروردین ماه سال 89 در دیدار تعدادی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران دموکراسی را از دستاوردهای بسیار بزرگ بشر خواند و با حمله به منتقدین خود گفت : اینکه بگوییم غربی‌ها توطئه کرده‌اند، دموکراسی را در مقابل دین آوردند و الان هم هر کس صحبت از دموکراسی می کند غرب‌زده است و حرف سازمان‌های جاسوسی را می‌زند؛ ساده اندیشانه و مغرضانه‌ترین حرفی است که می‌توان در دنیا زد .
دموکراسی برای انقلاب ما اصل نیست

محمد خاتمی نماینده اردکان یزد در ادامه سلسله مقالات خود با عنوان نگرشی بر اصل ولایت فقیه نوشت : برای انقلاب فعلی معیار این نیست که ببینید که چه چیز با دموکراسی یا سوسیالیسم توافق دارد تا آن را بپذیرد بلکه خود ملاک و معیاری را در دست دارد که حتی دموکراسی و سوسیالیسم را نیز با آن می سنجند که البته آن چه می گویم از ناحیه نظری است ولی از جنبه عملی باید منتظر ماند و دید .

نقطه قوت قانون اساسی جمهوری اسلامی ولایت فقیه است

خاتمی در ادامه با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی نوشت :...اصل تازه [قانون اساسی] بی تردید همان اصل ولایت فقیه است و درست در همین مورد باید به تامل و آنگاه به قضاوت نشست و دریافت که این اصل درصدد تغییر چیست ؟  وی در ادامه به تشریح اصل ولایت فقیه پرداخته و نوشت : در یک دید کلی وقتی از ولایت فقیه سخن به میان می آید مراد وسیله ای است که از طریق آن ولایت الله بر جامعه اعمال می شود ، به عبارت دیگر ولایت فقیه در طول ولایت خدا بر انسان قرار گرفته است ، این پیامی است که به نظر طرفداران اصل ولایت فقیه در پس این اصل نهفته است .

کسی که ولایت فقیه را نپذیرد ولایت طاغوت را پذیرفته است

در ادامه این مقاله می خوانیم : انسان بدون ولایت نمی تواند زندگی کند گر چه مجبور به پذیرش ولایت الله نیست ولی در صورتی که آن را انتخاب نکرد خواه ناخواه تحت ولایت و سرپرستی طاغوت قرار می گیرد ، ولایت فقیه تلاشی است برای شکل دادن زندگی تازه بر اساس وحی . (10)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 12 ، صفحه 373

2- صحیفه امام جلد 12 ، صفحه 383

3- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 2

6- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 2

7- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 10

8- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 12

9- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 10

10- اطلاعات ، 14 خرداد 1359 ، صفحه 9 و 10 ، خاتمی در این مقاله اسلام را اصل می داند و می نویسد که دموکراسی و سوسیالیسم را نیز باید با این معیار یعنی اسلام باید بسنجیم و تا اینجا مشکلی نیست . مشکل زمانی بروز می کند که خاتمی و دوستانش زمانی که به قدرت می رسند همه آن را که در دهه 60 بر زبان می راندند و می نوشتند فراموش کرده و از اصالت رای مردم سخن گفتند . خاتمی فروردین ماه سال 89 در دیدار تعدادی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفت : آزادی و دین وقتی در مقابل هم قرار بگیرند هر دو زیان می‌بینند ! خاتمی همچنین گفت : آزادی از دین سئوال می‌کند و دین باید جوابگو باشد! وی همچنین دموکراسی را از دستاوردهای بسیار بزرگ بشر خواند و با حمله به منتقدین خود گفت : اینکه بگوییم غربی‌ها توطئه کرده‌اند، دموکراسی را در مقابل دین آوردند و الان هم هر کس صحبت از دموکراسی می کند غرب‌زده است و حرف سازمان‌های جاسوسی را می‌زند؛ ساده اندیشانه و مغرضانه‌ترین حرفی است که می‌توان در دنیا زد . رک جهان نیوز به نقل از شبکه ایران ، 21 فروردین 1389 از سویی دیگر خاتمی اصلا به روی مبارک خود نیز نمیاورد که تعارض دموکراسی با دین و غربی بودن آن همان چیزی است که خود سال 59 از آن سخن گفته بود و حال آن را مغرضانه و ساده اندیشانه می داند و می نامد ! در این باره بیشتر خواهیم نوشت ...

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول