اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیر دریادار سیاری خبر داد

نصب سامانه‌های موشکی نور، قادر و قدر بر روی ناوشکن بایندر

فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن برشمردن توانمندی‌های رزمی و عملیاتی ناوشکن بهینه‌سازی شده شهید بایندر از نصب سامانه‌های موشکی نور، قادر و قدر بر روی این شناور خبر داد.

نصب سامانه‌های موشکی نور، قادر و قدر بر روی ناوشکن بایندر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دقایقی پیش در جریان بازدید از ناوشکن شهید بایندر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ناوشکن کاملا نوسازی و بهینه‌سازی شده، به نحوی که در حد ساخت یک ناوشکن جدید بر روی آن کار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پروسه تعمیر و بهینه‌سازی ناوشکن مذکور بیش از 23 ماه کار برده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ارتقای سطح سیستم‌های موجود و به روز سازی و بهینه‌‌سازی آنها و همچنین نصب توپ 76 میلی‌متری و توپ 46 میلیمتری و برخی دیگر از سامانه‌های خاص از جمله کارهای انجام شده بر روی این ناوشکن است.

سیاری همچنین از نصب سامانه‌های پرتاب موشک‌های نور، قادر و قدر نیر بر روی این شناور خبر داد.

وی اضافه کرد: توپ 40 میلیمتری نصب شده بر روی این شناور نیز از جمله توپ‌های پیشرفته در دفاع هوایی به شمار می‌رود.

سیاری با بیان اینکه ناوشکن شهید بایندر تاکنون در عملیات‌های متعددی حضور داشته و سابقه‌ای 50 ساله دارد، ادامه داد: این ناوشکن قبل از عملیات تعمیر چندین مرحله در اقیانوس هند حضور یافته و این احتمال است که طی روزها و ماه‌های آینده به اقیانوس آرام، هند جنوبی و یا اطلس عزیمت کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: می‌خواهیم از اینجا به ملت ایران اعلام کنیم که جوانانشان به لطف خدا توان ساخت، تعمیرات و بهینه‌سازی انواع ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز را دارند، به نحوی که حتی این امر بهتر از نمونه‌های خارجی انجام می‌شود.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش این سطح از توانمندی در منطقه نمونه بوده و آنهایی که سیاه‌نمایی می‌کنند، بدانند حرف‌هایشان کاملا بی‌اساس و دروغ است.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول