اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی همدان تأکید کرد

ضرورت شناسایی ظرفیت‌های صنایع‌دستی همدان در بازار بین‌المللی

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های صنایع‌دستی همدان در بازارهای ملی و بین‌المللی تأکید کرد.

ضرورت شناسایی ظرفیت‌های صنایع‌دستی همدان در بازار بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی مراسم تجلیل از 50 نفر از هنرمندان، صنعتگران، پیشکسوتان و صادرکنندگان برتر در مجتمع تله‌کابین گنجنامه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه صنایع‌دستی اظهار کرد: هنرمندان استان همدان در نمایشگاه صنایع‌ دستی تهران با 16 غرفه حضور یافتند و توانستند در سه بخش پیشکسوت احیاکننده رشته منسوخ شده صنایع‌دستی، صادرکننده برتر سفال و دارنده مهر اصالت جوایز را به خود اختصاص دهند.

علیرضا قاسمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان همدان در حوزه صنایع‌دستی اظهار کرد: از سال 89 تاکنون بیش از 7 هزار نفر از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع ‌دستی بیمه شده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت بازاریابی صنایع‌ دستی همدان، تصریح کرد: امیدواریم با معرفی و شناساندن ظرفیت‌های استان همدان در بازارهای بین‌المللی جایگاه اصلی خود را در جهان یافته و برای ایجاد اشتغال بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان بیان داشت: میراث فرهنگی همدان به دنبال شناساندن تلاش هنرمندان همدانی در کشور است تا آن طور که شایسته است در کشور و بلکه در جهان به هنر همدانی ارج گذارده شود.

وی با اشاره به کارگاه‌های فعال صنایع‌ دستی در همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان بیش از 150 رشته صنایع ‌دستی وجود دارد که 90 درصد از این رشته‌ها فعال هستند.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون 10 اثر مهر اصالت توسط آثار صنایع‌دستی همدان کسب شده است، افزود: امیدواریم با رفع نواقص و مشکلات موجود در عرصه صنایع‌ دستی بتوانیم توسعه و رشد این بخش را ارتقاء بخشیده و آن را به نتیجه برسانیم.

وی اضافه کرد: در بخش آموزش نیز اقدامات خوبی در سنوات قبل انجام شده است که امیدواریم با استمرار این بخش توسعه رشته‌ها را توأم با آموزش داشته باشیم.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در پایان اظهار کرد: صنایع‌دستی یکی از صنایعی است که با اقدام خودجوش هنرمندان زمینه اشتغال و درآمدزایی ایجاد و با تلاش هنرمندان مثمر ثمر می‌شود.

در پایان مراسم از 50 نفر از هنرمندان، صنعتگران، پیشکسوتان، مدیران شهرستانی اداره میراث فرهنگی و صادرکنندگان برتر در مجتمع تله‌کابین گنجنامه تجلیل شد.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول