اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی اصفهان:

شیوه‌های نوین عامل شکوفایی صنایع دستی است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در مقایسه با روش‌های سنتی شیوه‌های نوین عامل شکوفایی صنایع دستی است.

شیوه‌های نوین عامل شکوفایی صنایع دستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد ادیب ظهر امروز در مراسم افتتاح بازارچه الکترونیکی صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: تجارت الکترونیکی در کشور ایران حدود یک دهه عقب بوده، با وجود اینکه این تجارت در تمام دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه تاکنون زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی در ایران وجود نداشته و به صورت اجرایی درنیامده است اکنون با راه‌اندازی این بازارچه می‌توان معرفی و فروش صنایع دستی اصفهان را نه تنها در سراسر کشور بلکه در تمام جهان تضمین کرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه 20 خردادماه روز جهانی صنایع دستی است، تصریح کرد: استان اصفهان با سابقه طولانی که در تولید صنایع دستی دارد، به عنوان یک قطب صنعتی در این زمینه شناخته شده است و این صنعت را می‌توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌های میراث فرهنگی معرفی کرد.

وی ادامه داد: هنر صنایع دستی با داشتن سابقه تاریخی در ایران مغفول مانده است که باید از جنبه‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی در یک بسته‌بندی واحد مورد بحث قرار گیرد.

ادیب با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایط اقتصادی برای هر صنعتی در کشور تاکید کرد: وجود هنر صنایع دستی یکی از مقوله‌هایی است که به دلیل قدمت تاریخی فراوان و اثرگذارش با سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایط لازم به توسعه اقتصاد پایدار کمک بزرگی می‌کند.

وی هنر صنایع دستی را یکی از منابع ارزآور در کشور دانست و گفت: مسئولان باید با ایجاد بسترهای لازم، شیوه‌های جدید و مدرن و دوری از روش‌های قدیمی و سنتی سبب شکوفایی هر چه بیشتر صنایع دستی کشور شوند.

انتهای پیام/63007/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول