اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک

قدرت اقتصادی حول صنایع دستی می‌چرخد

معاون استاندار اصفهان گفت: در آینده نه چندان دور قدرت اقتصادی کشور باید از حوزه نفت برداشته و بر حول صنایع دستی بچرخد تا با کوچکترین تهدید از سوی دشمن، اقتصاد ما دچار مشکل نشود.

قدرت اقتصادی حول صنایع دستی می‌چرخد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در افتتاح بازارچه الکترونیکی صنایع دستی اصفهان، اظهار کرد: مزیت نسبی استان در صنایع دستی و گردشگری است و مدیران اجرایی استان نیز این باور هستند که باید از صنایع دستی حمایت بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت دهم توجه ویژه‌ به حوزه صنایع دستی کشور است، تصریح کرد: این امر را به خوبی می‌توان از مصوبات چند سال اخیر دولت در خصوص صنایع دستی مشاهده کرد.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: همانطور که یکی از مصوبات سال‌های اخیر دولت، نامگذاری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده که در تمام دنیا شناخته شده است.

وی در ادامه به مصوبات دیگر دولت دهم اشاره و اضافه کرد: یکی دیگر از مصوبات دولت دهم، عدم اجازه فروش محصولات خارجی به ویژه اشیای چینی در میدان نقش اصفهان بوده که با استقبال خوب هنرمندان و مردم روبرو و پس از اجرا در اصفهان در کل کشور اجرایی شد.

اسماعیلی اضافه کرد: استاندار اصفهان به مباحث صنایع دستی توجه وی‍ژه دارد و دستور داده تا تمام ادارات دولتی باید هدایای خود را از صنایع دستی استان تهیه کنند.

وی گفت: صنایع دستی یک هنر و یک صنعت است که اگر به آن توجه ویژه‌ای شود در اولویت حوزه بازرگانی خارجی کشور قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان به سند توسعه 1404 استان اشاره و تأکید کرد: یکی از مباحث و موضوعات این سند، تقویت حوزه صنایع دستی و گردشگری استان است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی در پایان به برگزاری باشکوه نمایشگاه سن پترزبورگ به مناسبت هفته اصفهان اشاره و تصریح کرد: هنرمندان چیره دست و بسیار خوبی در این نمایشگاه حضور داشته و صنایع دستی استان را در معرض نمایش قرار دادند.

انتهای پیام/63007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول