اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سینمای جوان یاسوج:

مدیران فرهنگی انجمن سینمای جوان یاسوج را دریابند

رئیس انجمن سینمای جوان یاسوج گفت: استقبال جوانان کهگیلویه و بویراحمد از هنر سینمایی مناسب بوده و مدیران فرهنگی و ارشد استانی باید انجمن سینمای جوان را دریابند.

مدیران فرهنگی انجمن سینمای جوان یاسوج را دریابند

قدرت‌الله سلیمانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به سال تأسیس انجمن سینمای جوان اشاره کرد و اظهار داشت: این انجمن از سال 64  فعالیت هنری خود را آغاز کرد که عمده فعالیت‌های این مرکز در حوزه آموزش، تولید، برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه آموزشی در حوزه‌های سینمایی است.

وی استقبال جوانان این شهر به هنر سینمایی را مطلوب دانست و اظهار داشت: از سال 64 که انجمن عملًا شروع بکار کرده و دوره‌های مختلف هنری با کمترین شهریه برگزار شد، استقبال جوانان و هنرمندان خوب گزارش شده است.

رئیس انجمن سینمای جوان یاسوج ادامه داد: این واحد هنری و سینمایی تلاش دارد با توجه به وضعیت معیشتی آحاد جامعه و علاقه‌مندان هزینه آموزش را کم و ناچیز یا در برخی موارد به صورت رایگان اعلام کند تا جامعه هدف آموزش‌های هنری لازم را فرا گیرند.

سلیمانی‌فر اشاره‌ای به برگزاری کلاس‌های تابستانی انجمن سینمای جوان یاسوج کرد و ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وضعیت معیشتی جزء منطقه 30 کشور محسوب می‌شود و تاکنون کمترین شهریه به دوره‌های آموزش این استان اختصاص داشته است.

انجمن سینمای جوان سالانه 20 فارغ‌التحصیل دارد

رئیس انجمن سینمای جوان یاسوج در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تعداد هنرمندان انجمن سینمای جوان این شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلاس‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود در طول برگزاری کلاس ریزش خاصی در بین هنرجویان وجود دارد که در حال حاضر امکان شناسایی و مشخص شدن تعداد آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

این مسئول سینمایی تصریح کرد: فضا و رفتارهای انجمن سینمای جوان استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها فضایی آرام و توأم با آرامش است که می‌توان گفت: هنرمندان سینمای جوان از نجیب‌ترین هنرمندان هستند که بدون حاشیه‌سازی به تولید فیلم و عکاسی می‌پردازند.

وی، استعداد هنر سینمایی در بین جوانان کهگیلویه و بویراحمدی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به استعدادهای ناب هنری در این استان شهریه دوران فیلم‌سازی 70 درصد تخفیف دارد که سالانه بین 10 تا 20 نفر در این رشته نیز فارغ‌التحصیل می‌شوند.

سینما پرجاذبه‌ترین هنر برای نفوذ در کشورها است

رئیس انجمن سینمای جوان یاسوج در پاسخ به سئوالی مبنی بر حمایت مسئولان فرهنگی از این انجمن سینمایی چگونه بوده، گفت: حمایت مسئولان فرهنگی در دوران گذشته به نسبت امروز قابل توصیف نبوده و باید گفت مجموعه فرهنگ و ارشاد و شخص آقای کمالوندی همکاری مضاعف و رضایت‌بخشی با این انجمن داشته است.

سلیمانی‌فر سینما را یک هنر پرهزینه عنوان کرد و گفت: دنیا بر پایه سینما، تفکرات خود را وارد کشورها می‌کند و می‌توان گفت؛ سینما از پر جاذبه‌ترین هنر صنعت برای نفوذ در کشورها است.

این مسئول با بیان ابراز حمایت مسئولان از هنر استان عنوان کرد: اگر مسئولان اجرایی صدای اصحاب هنر را می‌شنوند توجه‌ای به این قشر داشته باشند و از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های هنرمندان فیلم‌ساز را حمایت کنند تا هنر استان رشد روزافزونی داشته باشد.

رئیس انجمن سینمای جوان یاسوج تأکید کرد: با توجه به استعدادهای بی‌نظیر هنرمندان سینمای جوان در کهگیلویه و بویراحمد رشد هنر استان به نسبت دیگر استان‌ها مناسب ارزیابی شده و نیازمند حمایت هرچه بیشتر مسئولان ارشد است.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول