اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی:

نخستین سینمای 5 بعدی گیلان در انزلی ایجاد شد

شهردار بندر انزلی از راه‌اندازی و تجهیز نخستین سینمای پنج بعدی گیلان در این شهر خبر داد.

نخستین سینمای 5 بعدی گیلان در انزلی ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید تقی موسویان امروز در نشست شهرداری این شهر افتتاح پروژه‌های عمرانی انزلی را مورد ارزیابی قرار داد.

وی با بیان اینکه سه پروژه به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز آزادسازی خرمشهر در انزلی افتتاح شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل جایگاه سوخت سی‌ان‌جی، خیابان نیک‌بخش و سینمای پنج بعدی در بلوار ساحلی انزلی است.

شهردار بندرانزلی گفت: پروژه جایگاه سوخت سی‌ان‌جی جنب اردوگاه گل‌آور با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد و 69 میلیون و 209 هزار ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی، پروژه خیابان نیک‌بخش با هزینه‌ای معادل 9 میلیارد و 125 میلیون ریال و سینمای پنج بعدی با هزینه حدود دو میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

موسویان ادامه داد: برای پروژه‌ جایگاه مذکور پنج هزار و 170 متر مربع زیرسازی و آسفالت و 285 متر جدول‌گذاری شده و دو میلیارد و 635 میلیون ریال نیز تجهیزات فنی خریداری شده است.

وی اذعان کرد: این جایگاه طبق سیاست‌های عمومی دولت مبنی بر توسعه سوخت سی‌ان‌جی و در راستای قطع وابستگی کشور به واردات بنزین احداث شده است.

به گفته این مسئول، با راه‌اندازی جایگاه سوخت سی‌ان‌جی مذکور تعداد جایگاه‌های فعال سطح شهرستان در حوزه خصوصی و دولتی به پنج جایگاه و نازل‌های جایگاه‌های شهرداری به 24 عدد رسیده که زمان سوخت‌گیری را به حداقل می‌رساند.  

وی از جمله معضلات شهرهای ساحلی را هدایت آب‌های سطحی عنوان کرد و یادآور شد: در سال‌های اخیر با رشد و تراکم جمعیت هدایت بخشی از فاضلاب منازل در کانال‌های هدایت آب‌های سطحی مشکلات عدیده بهداشتی و زیست‌محیطی را ایجاد کرده است.

موسویان اضافه کرد: شهرداری بندرانزلی اقدام به ساماندهی این آبراه‌ها از جمله ساماندهی کانال خیابان فرهاد نیک‌بخش انزلی کرده است.

وی عملیات لوله‌گذاری جفت یک‌هزار مسلح به طول 400 متر، جدول‌گذاری به طول یک‌هزار و 750 متر، خاکریزی معابر و داخل کانال، نصب 22 پایه چراغ و زیرسازی و آسفالت مسیر اصلی و معابر فرعی به مساحت هفت هزار و 200 متر مربع را از اقدام‌های صورت گرفته در خیابان نیک‌بخش عنوان کرد. 

شهردار انزلی درباره راه‌اندازی نخستین سینمای پنج‌ بعدی، خاطرنشان کرد: نخستین سینمای پنج بعدی گیلان نیز با ظرفیت 16 تماشاچی در بلوار ساحلی بندرانزلی احداث و تجهیز شد.  

انتهای پیام/2300/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول