اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خبر داد

افزایش 100 درصدی میزان صادرات و واردات از چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: میزان صادرات و واردات از منطقه آزاد چابهار در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه گذشته آن، افزایش 100 درصدی داشته است.

افزایش 100 درصدی میزان صادرات و واردات از چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک‌زاده اظهار داشت: افزایش صادرات در کشور باعث ارزآوری، اشتغالزایی، سودآوری و بالا رفتن درآمد ملی کشور خواهد شد و ما در تلاش هستیم با اتخاذ مشوق‌های لازم عرصه را برای ورود فعالان بخش خصوصی برای افزایش صادرات در این منطقه فراهم کنیم.

وی افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند با نیازسنجی و بازاریابی در کشورهای همسایه سهم بیشتری از بازار این کشورها را تصاحب کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین تأکید کرد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی به همراه دیگر بخش‌های کشور عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت استراتژیک مناسب این منطقه نقش خود را به خوبی در این حماسه ایفا کنیم.

ملک‌زاده گفت: صادرات اردیبهشت ماه سال‌جاری در مقایسه با فروردین، رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد که عمده کالاهای صادراتی از این منطقه، بال کوسه، ظروف پلاستیکی، مواد شیمیایی و... است.

این مسئول اذعان داشت: برای تسریع در افزایش میزان صادرات و واردات از این منطقه، اقدامات مؤثری صورت پذیرفته و با تکمیل زیرساخت‌ها از قبیل برقراری خط مستقیم کشتیرانی و اتصال به راه‌آهن سراسری و همچنین تکمیل طرح توسعه بنادر چابهار شاهد شکوفایی و نقش‌آفرینی منطقه آزاد چابهار در عرصه اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/75002/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول