اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

دستگیری 2500 افغانی در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 500 افغانی در خراسان جنوبی دستگیر و از کشور خارج شدند.

دستگیری 2500 افغانی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: به سبب نبود امنیت در افغانستان اتباع افغانی به کشور ما مراجعت می‌کنند.

وی ادامه داد: افغان‌های وارد شده به خراسان جنوبی بیشتر از قندهار و فراه به این استان وارد می‌شوند.

تحصیل 120 دانشجوی افغانی در خراسان جنوبی

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اتباع افغان در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند، یادآور شد: حدود 120 دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل هستند.

موسوی‌نژاد با اشاره به تعداد دانشجویان افغان در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد 55 نفر دارای ویزای تحصیلی و بقیه دارای کارت آمایش هستند.

وی از انجام 91 مورد ازدواج افغان با ایرانی در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ازدواج 82 مورد ثبت شده است.

دریافت 15 مدرک مامایی توسط بانوان افغان

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با ازدواج دختر افغان با مرد ایرانی تبعیت او ایرانی می‌شود، ابراز داشت: در خراسان جنوبی سه مورد از این ازدواج‌ها صورت گرفته است.

موسوی‌نژاد دریافت خدمات بهداشتی عمومی را برای افغان‌ها رایگان دانست و اضافه کرد: تاکنون 15 ماما از میان بانوان افغان آموزش‌های لازم را کسب کرده و مدارک معتبر را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این ماما‌ها می‌توانند در منزل زنان باردار را تحت پوشش قرار دهند، متذکر شد: تولد نوزاد افغانی با معرفی این ماما‌ها به بیمارستان رایگان انجام می‌شود.

دستگیری 500 افغان در داخل شهر

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 500 نفر از افغان‌ها در خراسان جنوبی دستگیر و از کشور خارج شدند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه از این تعداد 500 نفر در داخل شهر دستگیر شده‌اند، ادامه داد: بقیه افغان‌ها در مسیر جاده دستگیر شده و با رانندگان ماشین‌ها نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.

این مسئول از تحویل این افراد بعد از دستگیری به اردوگاه‌های ویژه خبر داد و یادآور شد: بعد از دستگیری، افغان‌ها به مدت شش ماه در این اردوگاه‌ها نگهداری و بعد از مرز خارج می‌شوند.

وجود 60 شغل مجاز برای اتباع افغان

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی تعداد شغل‌های مجاز برای افغانی‌ها را حدود 60 شغل عنوان کرد و اذعان داشت: این شغل‌ها شامل کارهای ساختمانی، کوره آجرپزی، مرغداری، گاوداری و احیای قنوات است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه از سال گذشته دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با فنی و حرفه‌ای استان قرارداد آموزش افغان‌ها را بسته است، افزود: تعداد 20 نفر در رشته جوشکاری و 60 خانم در رشته خیاطی شرکت کردند.

وی از شرکت 22 نفر افغان در رشته کامپیوتر فنی و حرفه‌ای خبر داد و خاطر نشان کرد: از این تعداد چهار نفر موفق به کسب مدرک در این رشته شدند.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول