اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کلیه‌ها و کبد دختر 19 ساله کنگانی به بیماران نیازمند اهدا شد

کلیه‌ها و کبد دختر 19 ساله کنگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

کلیه‌ها و کبد دختر 19 ساله کنگانی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، عضو تیم تایید مرگ مغزی استان بوشهر عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، کلیه‌ها و کبد دختر 19 ساله کنگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

عبدالرضا نجفی‌انارکی افزود: بیمار که دختر 19 ساله‌ای بود در اثر خونریزی مغزی، در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بستری شد و پس از بروز مرگ مغزی و رضایت خانواده برای اهدای اعضا، بیمار به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شد.

وی اضافه‌کرد: بعد از انتقال به بوشهر اختلال برگشت ناپذیر عملکرد مغز یا همان مرگ مغزی توسط تیمی متشکل از چهار متخصص بیهوشی، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب و داخلی تایید شد و سپس مورد تأیید نهایی پزشکی قانونی قرار گرفت.

رئیس تیم جراحی برداشت عضو نیز گفت: بلافاصله پس از اطلاع از بروز مرگ مغزی بر اثر پارگی عروق مغزی از شیراز برای برداشت اعضا به بوشهر آمدیم و پس از بررسی‌های لازم این جراحی انجام شد.

محسن منصوریان افزود: در یک عمل دو ساعته که از ساعت چهار بامداد سه‌شنبه 14 خرداد به همراه تیم پزشکی و کادر اتاق عمل بیمارستان خلیج فارس بوشهر آغاز شد، دو کلیه و کبد بیمار برای انجام پیوند در بیمارستان نمازی شیراز برداشته شد.

وی خاطر نشان ‌کرد: اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند باعث می‌شود بیمارانی که با مشکلات بسیاری مواجه هستند به آغوش گرم خانواده بازگردند و زندگی عادی خود را ادامه دهند.

این متخصص جراح تصریح کرد: مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم در بین مراکز پیوند اعضای دنیا شد و با روند رو به رشد پیوند کبد و کلیه در این مرکز در سال‌های آینده به قطب اول پیوند اعضا در دنیا تبدیل خواهد شد.

منصوریان گفت: فرهنگ اهدای عضو در چند سال اخیر گسترش پیدا کرده و از ملت مسلمان ایران که همواره دارای روحیه ایثارگری هستند این توقع می‌رود که در هنگام بروز مرگ مغزی با اهدای اعضا به بیماران نیازمند کمک کنند.

انتهای پیام/2451/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول