اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره مؤسسه سیره شهدا:

در انتخابات به فردی با گفتمان مقاومت رأی دهیم

عضو هیئت مدیره مؤسسه سیره شهدا گفت: در انتخابات به فردی که ادبیات و گفتمان مقاومت مدنظر مقام معظم رهبری را دارد باید رأی داد.

در انتخابات به فردی با گفتمان مقاومت رأی دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسین جوشقانیان ظهر امروز در نخستین مراسم سالگرد شهدای گمنام تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه از نگاه قرآن کریم سیره مجاهدان راه خدا جایگاه رفیعی دارد و قرآن شهدا را تکریم کرده است اظهار داشت: شهدا برای پاسداشت ارزش‌های اسلام با آبرو، حیثیت، عزت و جان و مال خود ایستادند.  

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول اکرم(ص) پس از بعثت در مرحله نخست دعوت مخفی و سپس آشکار را شروع کردند افزود: خدا چنین پسندیده بود که نام و آوازه پیامبر اسلام در جهان فراگیر شود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه سیره شهدا به قیام امام خمینی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: آن روزی که امام راحل از مدرسه فیضیه نهضت را شروع کرد تنها بود اما خداباوری از صفات بارز امام بود که او را در این مسیر موفق کرد. 

وی تصریح کرد: روح ستیز با ظلم و استکبار از سوی امام راحل به همه کشورها گسیل شد و امروز ثمره آن را در بیداری اسلامی مشاهده می‌کنیم.

جوشقانیان در ادامه با بیان اینکه تعداد 110 نفر از یاران امام زمان ایرانی هستند ابراز داشت: ایران پایگاه تربیت یاران امام زمان است و شهدای ما با توسل به امام زمان(عج) با گذشتن از جان و مال خود در راستای دفاع از اسلام فدا کردند.

عضو هیئت مدیره مؤسسه سیره شهدا بیان داشت: شهدا با امامت و اهل بیت رابطه خاصی داشتند و همواره با توسل به آنها امور خود را جلو می‌بردند. 

وی ادامه داد: شهدا با نگاه خداباوری، خدامحوری و خدااتکایی در مقابل دشمن ایستادند و استکبار را به زانو در آوردند و در واقع کار خدایی ارزش خدایی دارد.

جوشقانیان در ادامه با اشاره به اینکه یک پنجم کل شهدای انقلاب و جنگ 15 سال داشتند افزود: ما از تبار عاشورائیان هستیم و با پیروی از امام حسین(ع) در راستای صیانت از ارزش‌های اسلامی تا آخر ایستادگی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامبر اسلام در انقلاب خود افراد بزرگی چون ابوذر، مقداد و عمار را تربیت کرد بیان داشت: هر کدام از این افراد خود منشأ خیر و برکت بودند و یا امام حسین بزرگی مانند حبیب بن مظاهر را در اردوگاه ارزشمندان دارد. 

عضو هیئت مدیره موسسه سیره شهدا اضافه کرد: این شهدای بزرگ در اسلام همگی منشأ اثرگذاری بودند و نه اینکه منشأ منفی را بپذیرند.

وی هنوز تعداد 7 هزار شهید ایران در خاک عراق مانده که جنازه آنها برنگشته است گفت: شهدا با ولایتمداری خود از هر فرصتی برای انتشار ارزش‌های اسلامی و الهی استفاده می‌کردند.

جوشقانیان ادامه داد: امروز ترویج فرهنگ شهادت و ولایتمداری به دوش همه ما است و باید این فرهنگ را دانشگاه‌ها، مدارس، جامعه و خانواده تبیین کرد و این فرهنگ به الگو و اسوه جوانان تبدیل شود.

وی در ادامه به یکی دیگر از ویژگی‌های اردوگاه اسلام تبعیت از ولایت است تصریح کرد: مقام معظم رهبری با توجه به اینکه ارزش‌های متعالی در وجود ایشان است چرا برخی افراد زاویه می‌گیرند؟  

عضو هیئت مدیره موسسه سیره شهدا در وصایا، سیره و خاطرات همه شهدا ولایت‌مداری به وضوح دیده می‌شود افزود: ولایت ستون نظام است و آنهایی که از ولی فقیه زاویه گرفتند یکی پس از دیگری دنیا و آخرت خود را از دست خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: برخی در انتخابات سیاه‌نمایی می‌کنند و نمونه آن را در فیلم مستند برخی از کاندیداها که فضای فقر و سیاهی در جامعه را به تصویر کشیدند می‌توان دید و این در حالی است که ایران با اقتدار در کنار شش قدرت جهانی مذاکره می‌کند و در موضع ضعف نیستیم.  

جوشقانیان افزود: انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل به سوی تشکیل حکومت جهانی اسلام حرکت می‌کند و باید در این راه مقاومت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با استکبار سازش کنیم خاطرنشان کرد: استکبار با موجودیت ما دشمنی دارد و موضوع هسته‌ای بهانه است و در واقع آنها با اسلام مخالف هستند. 

عضو هیئت مدیره مؤسسه سیره شهدا افزود: هر جا که امریکائیان پا گذاشتند آبادانی را از بین بردند و در عراق، افغانستان و سوریه چه می‌کنند؟ و آنها صدام را به سمت ما فرستادند و رزمندگان ایران با دست خالی هشت سال جنگیدند و با اتکا به خدا و رهبری امام راحل استکبار را به زانو در آوردند.

وی عنوان کرد: روح استقامت و مقاومت پیام شهدا بود و در انتخابات باید به فردی رأی داد که ادبیات و گفتمان مقاومت مدنظر مقام معظم رهبری را داشته باشد.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول