اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

برخی پسماندهای خانگی خطرناک هستند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در خانه برخی از پسماندها بسیار خطرناک هستند در حالی که خانواده‌ها هیچ اطلاعی از خطر آنها ندارند.

برخی پسماندهای خانگی خطرناک هستند

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پسماندهای خطرناک خانگی می‌توانند در هر جایی از خانه مانند حمام، حیاط خلوت و آشپزخانه وجود داشته باشند در حالی که افراد از آنها غافل هستند.

وی ادامه داد: در پسماندهای خانگی همواره مقدار زیادی مواد زائد خطرناک یافت می‌شود که ناآگاهانه در سطل‌های زباله و به صورت مخلوط با پسماند عادی رها می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این گونه مواد می‌توانند اثرات بسیار مخربی را بر محیط زیست بگذارند و مردم باید آگاه باشند که اگر این پسماندها به حال خود رها شوند می‌توانند به سرعت زندگی انسان‌ها را از روال عادی خارج کنند.

وی افزود: مواد زاید خطرناک به دلیل داشتن خصوصیات ویژه‌ای چون سمی بودن، پایداری در محیط زیست، تحرک و اشتعال‌پذیری در مقایسه با سایر مواد زاید نیازمند قوانین و مقررات محکم‌تر و همچنین معیارهای کنترلی فنی و تخصصی‌تر هستند.

باجول اضافه کرد: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به اجرای تفکیک بخش ویژه پسماند عادی در شهر اصفهان کرده است که از جمله این اقدامات می‌توان به مواردی مانند، جمع آوری جداگانه پسماندهای ویژه و پسماند عادی توسط خودروهای جمع‌آوری کننده پسماند خشک، تهیه طرح جامع مدیریت جزء ویژه پسماند عادی، تهیه و توزیع کیسه‌های ویژه به رنگ قرمز جهت جمع‌آوری پسماند عادی به‌صورت دوره‌ای در بین خانوارها بوده است.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش خانواده‌ها در مورد خطرات ناشی از این پسماندها در قالب‌های آموزش چهره به چهره شهروندان با مراجعه مربیان به درب منازل، اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی و آماده‌سازی خط بازیافت این پسماندها با مشارکت بخش خصوصی، ارائه بروشور در هنگام مراجعه به غرفه‌های سیار و ثابت سطح شهر و توزیع بروشور در زمان جمع‌آوری پسماند خشک توسط خودرو بوده است.

انتهای پیام/63021/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول