اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در جلسه 4 ساعته با خبرنگاران

تنها با جلوس بر کرسی استانداری، فرهنگ دیار نصف جهان گسترش نمی‌یابد/ عذرخواهی از خبرنگاران

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تنها با نشستن بر صندلی استانداری، گسترش فرهنگ دیار نصف جهان هیچ مفهومی ندارد، ادامه داد: من از خبرنگاران تقاضا دارم که استاندار آینده اصفهان را برای سفرهای برون مرزی و کسب تجربه تشویق و ترغیب کنند.

تنها با جلوس بر کرسی استانداری، فرهنگ دیار نصف جهان گسترش نمی‌یابد/ عذرخواهی از خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در جمع خبرنگاران اصفهانی و در نشست خبری خود که در جمع چهار معاونش برگزار شد از همان ابتدا با بیان صحبت‌هایی ظن و گمان جمع را بر این سو کشانید که گویی وی با پایان یافتن دولت دهم قصد خداحافظی دارد و حتی بیشتر این جلسه 4 ساعته نیز به بیان گفته‌های شخص استاندار و گویی درد و دل‌هایش در این زمان چهارساله و تکیه زدن بر مسند کرسی استاندار اصفهان بود.

وی البته به گفتن این سخنان باب درد و دل اکتفا نکرد و گفت؛ کتابی از خاطرات خوب و بدش در این مدت تحت عنوان ELK را در دست نگارش دارد.

استاندار اصفهان در ابتدا و در پی پرسش سوالی از طرف خبرنگار فارس در ارتباط با سخنی که در مورد رسانه‌های اصفهان در همایش روابط عمومی‌ها تحت عنوان اینکه رسانه‌های استان در حد قامت اصفهان نیستند، به عذرخواهی از خبرنگاران پرداخت و افزود: من قصد جسارت و توهین نداشتم و در آنجا در مورد روی کار آمدن و فعالیت روابط عمومی‌ها سخنانی مطرح شد و البته من معتقدم که رسانه‌های اصفهان با توجه به ظرفیت مطلوبی که در این استان وجود دارد بسیار جای فعالیت و توسعه دارند.

وی با بیان اینکه در اصفهان زمانی افراد معدودی دست به قلم بودند، اما در حال حاضر بالغ بر 150 خبرنگار در اصفهان وجود دارد که می‌توانند تحولات بسیاری را رقم بزنند، تصریح کرد: البته معتقدم که با این ظرفیت عقب هستیم.

*سوء تعبیر از حرف‌های دلسوزانه من شده است

ذاکراصفهانی در مورد سخنان خود مبنی بر اینکه "مطبوعات اصفهان پچ پچ" می‌کنند، گفت: من به عنوان یک فرهنگی هیچگاه و به هیچ شخصی، بی‌احترامی نمی‌کنم و گمان نمی‌کردم سخنان دلسوزانه من، "سوء تعبیرهایی" را به دنبال داشته باشد و از تمام خبرنگاران و از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.

وی در بخش دیگری از پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران که در ابتدای جلسه مطرح شد به اقدامات انجام شده در زمینه ثبت‌های جهانی اصفهان اشاره کرد و افزود: در این مدت علاوه بر ثبت جهانی مثبت جامع و فین کاشان اقداماتی را به منظور ثبت دولت خانه صفوی که شامل میدانم امام، خیابان سپه، کاخ استاندرای و کاخ شهرداری و خیابان چهارباغ عباسی است انجام شده است، که این مجموعه با پیاده‌رو سازی و تنها تردد درشکه به مجموعه بسیار دیدنی تبدیل می‌شود.

استاندار اصفهان به ساخت چند هتل 5 ستاره در استان اشاره کرد و افزود: هتل‌ها در مجاورت سالن اجلاس، مجموعه سیتی سنتر، درچه و شاهین شهر است که هتل درچه و شاهین شهر به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

استاندار اصفهان به مصوبات دور چهارم سفر که حدود 100 مصوبه بوده است اشاره کرد و گفت: در سفر چهارم کارهای بزرگی برای مجموعه استان به تایید رسید.

وی همچنین گریزی به مباحث آبی استان و پروژه بهشت آباد داشت و اظهار کرد: من در آینده اعلام می‌کنم که چه کسانی به عدم انجام پروژه بهشت آباد کمک کردند و و چه سنگ اندازی‌هایی کردند که این پروژه به تعویق بیفتد، اما بعد از دو دهه بلاخره پروژه بهشت آباد در این دولت به امضای رئیس جمهور رسید و از یک سال پیش نیز در چم آسمان کار را آغاز کرده‌ایم.

ذاکراصفهانی ادامه داد: منفعت‌ این پروژه شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و کرمان می‌شود.

* دولت آینده خط بطلان بر عملکرد احمدی‌نژاد نکشد

وی با تاکید هیچ کس نتوانست با وجود انتقادات فراوان خط بطلان بر فعالیت‌‌های احمدی‌نژاد مانند هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر بکشد، تصریح کرد: در پروژه مسکن مهر با 11 میلیون و 8 میلیون مردم خانه دار شده‌اند و شاید افرادی از کیفیت آن ناراضی باشند اما باید بر این ضرب المثل معتقد باشند که «هر چه پول بدهی آش می‌خوری»، اما با وجود همه این تفاسیر من معتقدم در شرایط کنونی که با این میزان پول‌ها حتی نصف یک پراید را هم نمی‌توان خرید خانه‌دار کردن مردم بسیار افتخار بزرگی است، اما کار بسیار مشکل و سختی است.

استاندار اصفهان همچنین با انتقاد از اینکه برخی سفرهای استانداری را تنها برای دست تکانی تفسیر می‌کردند، ادامه داد: من چندین بار از نزدیک شاهد بودم که چه مشکلات، سختی‌ها و کارهای فشرده و بدون حتی لحظه‌ای استراحت برای رئیس جمهور در سفرهای استانی رقم می‌خورد.

*9 ایستگاه مترو اصفهان راه‌ا‌ندازی می‌شود

وی با بیان اینکه در پی آخرین مذاکراتی که با مسئولان مربوطه در تهران در مورد خرید واگن‌های مترو اصفهان داشته‌ام، اعلام شده است: واگن‌ها با ارائه پول خریداری شده است و به سمت قرار گرفتن و بارگیری در کشتی‌ است و تا دو ماه دیگر با این روند ما شاهد راه‌اندازی 9 ایستگاه شمالی مترو در اصفهان خواهیم بود.

*همسرم هیچ پست کلیدی و حساسی در اصفهان ندارد

ذاکراصفهانی همچنین به سوال‌هایی که چهار نماینده اصفهان در مجلس به عنوان تحقیق و تفحص از وی کرده‌اند نیز اشاره‌ای داشت و افزود: البته برخی از این سوال‌ها در کل اشتباه بود و افراد و سمت‌هایی را به بنده به عنوان استاندار اصفهان نسبت دادند که برخی حتی وجود خارجی نداشت و برخی دیگر نیز حکمشان را من صادر نکرده بودم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال به شغل همسر بنده در استانداری شکایت داشتند و مطرح کردند که وی پست‌های مهم و حساس استان را به بستگان و خویشاوندانش داده است، در حالی که همسر بنده در وزارت علوم فعالیت داشته است و با منتقل شدن من به اصفهان تنها یک حکم مشاور استاندار من برای وی زدم که در حال حاضر نیز فعالیتی که دارد در زمینه امور خیریه و ساماندهی به مراجعه‌کنندگان دارای مشکلات مالی و روانی به استانداری است و به هیچ عنوان پست حساس و مهمی نیست.

استاندار اصفهان همچنین در ادامه به فعالیت برادرش در سازمان همیاری‌ها و سوال نمایندگان مجلس در این مورد نیز اشاره کرد و افزود: ایشان حتی نمی‌دانستند که این سمت را من تعیین نمی‌کنم و بالغ بر 100 شهردار با رای دادن به این شخص وی را برای این سمت انتخاب کرده‌اند.

*استاندار باید به منظور تبادل اطلاعات به سفر خارجی برود

وی همچنین اشاره‌ای به سوال‌های دیگر نمایندگان در مورد سفرهای ذاکراصفهانی به کشورهای خارجی اشاره کرد و افزود: تمامی سفرهای من بر مبنای قانون بوده است و به منظور شناسایی اصفهان و ایران به این کشورها سفر کردم و در همایش‌ها حضور یافتم.

ذاکراصفهانی تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم ولی من به خاطر سمتم در استان از سفرهای زیارتی خود نیز که از قبل فیش برای آنها تهیه کرده بودم نیز کم کردم و به عنوان مثال در سفر حج واجب تنها 11 روز در سفر بودم که باید بیش از 30 روز به طول می‌انجامید.

وی با بیان اینکه در ابتدای ورود من به استانداری اصفهان، تنها 14 اثر هنری صنایع دستی از امتیاز مهر یونسکو بهره‌مند بود که این تعداد، در حال حاضر، به بیش از 100 عدد رسیده است، عنوان کرد: من به عنوان یک شهروند اصفهانی و استاندار این استان و برای گسترش فرهنگ "پایتخت فرهنگی کشور" از هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کنم.

*مدیریت تنها با تکیه زدن بر صندلی محقق نمی‌شود

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت یک استاندار باید متوجه مسائل مهم استان باشد و تنها با نشستن بر صندلی استانداری، گسترش فرهنگ دیار نصف جهان هیچ مفهومی ندارد، ادامه داد: من از خبرنگاران تقاضا دارم که استاندار آینده اصفهان را برای سفرهای برون مرزی و کسب تجربه تشویق و ترغیب کنند.

وی همچنین در لابلای سخنانش به کنار گذاشتن شالویی از سمت مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی اصفهان و همچنین صمصام شریعت از سمت معاون عمرانی استاندرای نیز اشاره کرد و افزود: من زمانی گمان می‌کردم که وی می‌تواند این پست مهم در استان را با جدیت دنبال کند که پس از چندین ماه متوجه عدم توانایی وی در این پست مدیریتی شدم و صمصام شریعت نیز چندین بار استعفا داده بود و سر مسئله فولادشهر که حق با من بود ایشان از این سمت کنار کشید.

ذاکراصفهانی در پایان اضافه کرد: احتمال شکایت، ضد برخی از نمایندگان و با اینکه وظیفه نمایندگی آنها ایجاب می‌کنند مراقب همه اتفاقات باشند، وجود دارد، چرا که برخی از این اظهار نظرها تنها یک دروغ و تهمت بوده است و من از آنها شکایت خواهم کرد.

ذاکراصفهانی در پایان باز هم از همه حلالیت طلبید و به دلیل درد و دل‌ها و گفته‌های بسیار آقای استاندار فرصت مصاحبه به معاون عمرانی استاندار و معاون نیروی انسانی که چهار ساعت در جلسه منتظر پاسخ به سوالات خبرنگاران بودند نیز داده نشد و صبحت و پاسخ به پرسش خبرنگاران به جلسات بعدی موکول شد.

انتهای پیام/63001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول