اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

کیفیت گندم آذربایجان غربی بهبود می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بهبود کیفیت گندم و افزایش بهره‌وری مزارع گندم توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی آذربایجان غربی انجام می‌شود.

کیفیت گندم آذربایجان غربی بهبود می‌یابد

مقصود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وضعیت مزارع گندم آذربایجان غربی در سال زراعی جاری از نظر پوشش بسیار مناسب است.

وی با اشاره به بهبود عملکرد هر هکتار زمین زراعی در مزارع گندم آبی و دیم آذربایجان غربی، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف اقدامات موثری در این مزارع انجام شده است.

قربانی به کشت 15 مزرعه الگویی گندم و 15 مزرعه گندم آبی و دیم توسط کارشناسان به منظور آموزش زارعان اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای بهبود کیفیت گندم و افزایش بهره‌وری مزارع گندم توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و همچنین 52 شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تاکنون طرح ملی خودکفایی گندم در 61 هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم آذربایجان غربی اجرا شده است و اجرای این طرح در سال زراعی جاری برای ارتقای کاشت، داشت و برداشت گندم در مزارع گندم آبی و دیم استان ادامه دارد.

وی به اراضی زیر کشت گندم در آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: سال زراعی جاری در 358 هزار و 400 هکتار از اراضی استان گندم کشت شده است و این مزارع زیر نظارت فنی و پشتیبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی قرار دارد.

قربانی با اشاره به ارقام غالب کشت گندم آبی و دیم در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: ارقام زرین، سرداری و آذر از جمله این ارقام هستند.

انتهای پیام/61010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول