اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

خروج گندم از لرستان غیرقانونی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: نباید گندم لرستان از این استان خارج شود و با کسانی که بخواهند این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

خروج گندم از لرستان غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت نژاد ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در لرستان با بیان اینکه خروج گندم از استان غیرقانونی است، گفت: با دلالانی که اقدام به خروج گندم و فروش آن به خارج استان اقدام کنند، نسبت به ضبط محصول و برخورد قانونی اقدام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: جلوی کاشت سبزی‌کاری‌ها با آب‌های آلوده و استفاده بیش از حد سموم در لرستان گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران وظیفه دارند، با کشاورزانی که از آب‌های آلوده برای مصرف سبزیجات استفاده می‌کنند، برخورد کنند، گفت: متاسفانه در حاشیه برخی از شهرستان‌های لرستان برای کاشت صیفی‌جات از آب‌های آلوده استفاده می‌شود که در این زمینه همه مسئولان به ویژه بهداشت، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی و ... وظیفه دارند، با این گونه افراد برخورد جدی شود.

شریعت نژاد به بحث محصولات ارگانیک اشاره کرد و گفت: باید با کشاورزان مهاجری که بدون توجه به تولید محصول سالم و ارگانیک اقدام به تولید محصول غیر متعارف و زیان‌آور می‌کنند، برخورد جدی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه غفلت و عدم پیشگیری در این حوزه ممکن است، گسترش یابد و سبب ایجاد تحمل هزینه‌های درمانی برای سلامت مردم می‌شود، اظهار داشت: اولویت اول در این زمینه پیشگیری، آموزش و فرهنگ‌سازی است و در نهایت با بررسی کیفی محصول نسبت به مقابله و امحاء کشت محصولات ناسالم اقدام می‌شود.

شریعت نژاد به عرضه دام خارج از شبکه در شهرستان خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: فرمانداری و شهرداری ظرف مدت 10 روز با سنجیدن همه جوانب نسبت به ساماندهی و جمع‌آوری و عرضه دام غیر مجاز در اطراف شهر خرم‌آباد اقدام جدی به عمل آورند.

انتهای پیام/2304/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول