اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جبهه پایداری خراسان‌رضوی:

مشهد باید بسترساز معنویت در کشور باشد

عضو جبهه پایداری خراسان‌رضوی گفت: شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران باید بسترساز معنویت در کشور باشد.

مشهد باید بسترساز معنویت در کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کمال سرویها پیش از ظهر امروز در نخستین نشست نقد و مناظره ائتلاف‌های شورای شهر خراسان‌رضوی با بیان اینکه شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران باید بسترساز معنویت در کشور باشد، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر مشهد ضمن از دست دادن هویت اسلامی خود از حد و مرزهای یک شهر معنوی هم دور شده و در حال حاضر محدوده روحانی و معنوی آن در اطراف حرم خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های جبهه پایداری بر مبنا و هدف‌گذاری گفتمان انقلاب اسلامی بوده و تمام تصمیم‌گیری‌ها در راستا و موازات پیشرفت و عدالت پیش می‌رود.

سرویها ساختن یک شهر اسلامی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ائتلاف دانست و گفت: باید در پیشبرد این برنامه‌ها از یک الگوی اسلامی و ایرانی بهره برده و چشم‌اندازی معنوی از شهر مشهد بسازیم.

عضو جبهه پایداری استان ادامه داد: بحث زیارت باید به عنوان یک بحث اساسی در مشهد پیگیری شود و یک زائر پس از ورود به مشهد در تمام نقاط آن معنویت را احساس کند.

وی یاد آور شد: با توجه به نظر ویژه رهبر معظم انقلاب به مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی، باید برنامه‌ها را بر مبنای تشکیل یک دولت اسلامی مبتنی بر کارگزارانی متدین و مذهبی فراهم کرده و با توجه به مذهبی بودن این شهر توسعه آن را بر مبنای شاخصه‌های اسلامی تعریف کرد.

سرویها با بیان اینکه امروز در چشم بسیاری از نخبگان و مسئولان مدل پیشرفت صرفا یک مدل غربی است، تاکید کرد: این طرز فکر کاملا اشتباه بوده و اگر درست نشود خطرناک است.

عضو مستعفی سومین دوره شورای شهر مشهد با بیان اینکه اقتصاد شهری باید ثابت باشد، بیان کرد: در روند تامین اقتصاد شهری باید برنامه‌ریزی مدت‌دار و هدفمندی صورت پذیرد و این درآمد صرفا از جریمه تخلفات ساختمانی نباشد.

انتهای پیام/70003/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول