اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیاضی:

وضعیت مشهد متناسب با عناوین و القاب این شهر نیست

یک فعال سیاسی با بیان اینکه باید به مسئله حاشیه‌نشینی مشهد توجه شود، گفت: وضعیت مشهد مقدس متناسب با عناوین و القاب این شهر نیست.

وضعیت مشهد متناسب با عناوین و القاب این شهر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجلال فیاضی ظهر امروز در نشست خبری ائتلاف متخصصان مدیریت شهری در محل دبیرخانه این ائتلاف اظهار کرد: مشهد از ابعاد گوناگون جایگاه ویژه‌ای داشته که نسبت به شاخصه‌های برجسته آن باید توسعه یابد.

وی افزود: مشهد به عنوان پایتخت معنوی و دومین کلانشهر کشور ظرفیت عظیمی برای توسعه و پیشرفت دارد که نباید از دید مسئولان مرتبط مغفول بماند.

فیاضی با بیان اینکه حجم و امکانات مشهد کمتر از میزان حجم زائران وارد شده به این شهر مذهبی است، خاطرنشان کرد: مشهد تا سال 2017 به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام نام گرفته و تا سال مذکور باید مشهد در حد این جایگاه ارتقا یابد.

وی ادامه داد: مشهد مقدس یک ایران شهر بشمار می‌رود چرا که از قومیت‌های مختلف در این شهر کنار هم زندگی می‌کنند و این مسئله خود مسبب بسیاری از مشکلات شده که باید با اتخاذ تدابیری ویژه این پایتخت معنوی را برای سال 2017 آماده کنیم.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه مشهد مقدس پیشانی کارآمدی نظام است، گفت: حجم عظیمی از زائران داخلی و خارجی سالانه به مشهد مقدس به طور مکرر سفر می‌کنند و میزان تغییر و تحولات مشهد نشان‌دهنده توسعه و کارآمدی نظام است.

فیاضی گفت: مسئله مهم این است که بیش از 90 درصد از گردشگران برای زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند و این شهر ملی و فراملی باید برای میزبانی از زائران آماده شود.

وی با ابراز نارضایتی از اینکه وضعیت مشهد مقدس متناسب با هیچ یک از عناوین در خور این شهر نیست، یادآور شد: برای مدیریت شهر نیازمند اندیشه تخصص محور و مدبرانه داریم.

مدیر مسئول سابق روزنامه‌های قدس و شهرآرا؛ حاشیه‌نشینی مشهد را یکی از بزرگترین معضلات این شهر توصیف کرد و گفت: مشهد بزرگترین حاشیه شهر را در ایران دارد و این مسئله به شدت باید مورد توجه شهرداری، شورای شهر و بخش‌های مرتبط قرار گیرد.

امیدواریم شورای چهارم شورایی برخاسته از دل مردم باشد

فیاضی اذعان کرد: امیدواریم شورای چهارم شورایی برخاسته از دل مردم بوده و با تخصص، پایبندی به ارزش‌ها و اصول و با دلسوزی نسبت به شهروندان خود اقداماتی حکیمانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید کلمه گروه را جایگزین ائتلاف کنیم، تصریح کرد: ائتلاف به معنای احزاب سیاسی بوده در حالی که در شورای شهر همه گروه‌ها حق شرکت و تصمیم‌گیری در مدیریت شهری را دارند.

انتهای پیام/70023/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول