اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صورت گرفت

ستایش ولیعهد بحرین از همکاری نظامی با آمریکا

ولیعهد بحرین در جریان دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر ادامه هماهنگی و همکاری راهبردی بین واشنگتن و منامه تاکید کرد.

ستایش ولیعهد بحرین از همکاری نظامی با آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلج بحرین در ادامه ملاقات‌های خود با مقامات آمریکایی با مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ملاقات کرد.

ولیعهد بحرین از روند روابط بحرین و آمریکا و استحکام آن و همکاری روز افزون بین دو کشور در زمینه‌های مختلف بویژه نظامی و دفاعی ستایش کرد.

وی در جریان ملاقات با دمپسی در شهر واشنگتن بر ادامه هماهنگی و همکاری راهبردی بین بحرین و آمریکا در راستای تحقق منافع مشترک و محافظت از ثبات منطقه و دور کردن آن از درگیری‌ها و تنش‌ها و امنیت و سلامت دریانوردی در آب‌های بین‌المللی تاکید کرد.

برپایه این گزارش، ولیعهد بحرین همچنین از نقش دیمبسی در حمایت از همکاری نظامی بین دو کشور ستایش کرد که بهترین اثر را در تقویت جنبه‌های این همکاری داشته است.

ولیعهد بحرین و دمپسی در این دیدار به تبادل نظر درباره مسائل و موضوعات مورد علاقات پرداختند.

ولیعهد بحرین پیش از این با باراک اوباما رئیس جمهور، جو بایدن معاونش، جان کری وزیر امور خارجه، چاک هیگل وزیر دفاع، ولیام برنز قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا ملاقات کرده بود.

هفته نامه المنار چاپ فلسطین نیز دو روز پیش از دیدار سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین با یک مسئول بلندپایه اسرائیلی در شهر واشنگتن خبر داده بود.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش مردمی و اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به دموکراسی و آزادی است و مردم بر لزوم دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خویش در داشتن حکومتی منتخب تاکید می‌کنند.

نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای سعودی تاکنون این اعتراضات را سرکوب کرده و در جریان آن شماری را شهید، مجروح یا بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده و زندان‌های طولانی مدت برای آنها بریده‌اند.

برخی منابع با انتشار تصاویری ثابت کرده اند که رژیم بحرین در سرکوب ملت این کشور از سلاح های آمریکایی استفاده می‌کند.

پیش از این یک عضو کنگره آمریکا نیز استفاده از سرکوب برای خاموش کردن صدای اعتراض ملت بحرین را تایید کرده بود.

مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین قرار دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول