اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هفته‌نامه المنار فاش کرد

دیدار ولیعهد بحرین با یک مسئول اسرائیلی در واشنگتن/ پیوند منابع حکام عرب خلیج فارس و اسرائیل

هفته نامه المنار چاپ فلسطین از دیدار سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین با یک مسئول بلندپایه اسرائیلی در شهر واشنگتن خبر داد.

دیدار ولیعهد بحرین با یک مسئول اسرائیلی در واشنگتن/ پیوند منابع حکام عرب خلیج فارس و اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته نامه المنار به نقل از منابع آگاه نوشت: ولیعهد بحرین در حاشیه سفرش کنونی خود به آمریکا با یک مسئول بلندپایه اسرائیلی در واشنگتن ملاقات کرده است.

این منابع گفتند: این اولین ملاقاتی نیست که یک مسئول بحرینی در این سطح با مسئولان اسرائیلی برگزار می کند اما ملاقاتی مهم در مرحله ای حساس به شمار می رود که بحرین شاهد اعتراضات مردمی است.

این منابع افزودند: این ملاقات در سایه فعالیت فشرده کشورهای عرب خلیج فارس در سطح امنیتی و سیاسی برای محاصره حزب الله و تلاش برای آنچه آن را خشکاندن طرح ها و منافع اقتصادی این حزب در منطقه خلیج فارس خوانده اند و همچنین تروریستی خواندن آن و برخورد همه کشورهای عرب خلیج فارس با این حزب بر این اساس، برگزار شد و این فعالیت های فشرده در هفته های اخیر شدت و سرعت یافته است.

 

به گفته این منابع، یعنی بین اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس پیوند منافع وجود دارد و اسرائیل این موضع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را یک فرصت بزرگ و مهم برای تقویت روابط امنیتی و سیاسی موجود خود و علنی کردن این امر می داند تا از این طریق ، راه را به روی ایران و همپیمانانش در منطقه با شیوه ها و ابزارهای مختلف ببندد.

در همین راستا، هفته نامه المنار فاش کرد: دهها درخواست از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای ملاقات با مسئولان اسرائیلی اکنون در دست بررسی و بازبینی و پیگیری در دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است و خود نتانیاهو شخصا درحال بررسی آنها به عنوان نخست وزیر و وزیر خارجه و مسئول دستگاههای اطلاعاتی و در صدر آنها موساد است که درخواست های یاد شده از طریق آنها دریافت می شود.

این منابع گفتند: پیش بینی می شود که یوفال اشتاینس وزیر امور راهبردی و اطلاعاتی و از نزدیکان نتانیاهو نقش بارز و مهمی در اجرایی کردن این درخواست‌ها ایفا کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول