اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئولان آمریکایی:

آمریکا کنار همپیمان خود، بحرین است/ اهمیت تامین خواست همه بحرینی‌ها

مسئولان آمریکایی در ادامه تکرار مواضع دوگانه کشورشان از یک سو با نادیده گرفتن جنایت رژیم بحرین علیه معترضان از این رژیم حمایت و آن را همپیمان واشنگتن دانستند و از سوی دیگر بر اهمیت تامین خواست همه ملت بحرین تاکید کردند.

آمریکا کنار همپیمان خود، بحرین است/ اهمیت تامین خواست همه بحرینی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و معاون اول نخست وزیر و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح بحرین در ملاقات‌های خود در واشنگتن با «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کرد.

بایدن در این دیدار خشونت در بحرین را محکوم کرد و گفت که دو طرف در خصوص اهمیت ادامه شیوه اصلاحی در بحرین و اصلاحات بیشتر در این زمینه اتفاق نظر دارند.

وی در عین حال افزود: آمریکا برای حفاظت از امنیت و ثبات منطقه و محافظت از منافع مشترک خود همچنان در کنار بحرین و هم پیمانانش در منطقه خلیج فارس است.

ولیعهد بحرین همچنین با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ملاقات کرد و وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که جان کری در این دیدار بر اهمیت شراکت بین آمریکا و بحرین و همچنین تعهد آمریکا به ادامه تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.

وی از شاه، ولیعهد و دولت بحرین در برگزاری گفت‌وگو با مخالفان ستایش کرد و جان کری و سلمان بن حمد در خصوص اهمیت مشارکت سازنده همه طرف‌ها در برقراری آتش بس و گفت‌وگوی پرمحتوا و اصلاحاتی که تامین کننده انتظارات همه بحرینی‌ها باشد؛ توافق نظر کردند.

کری در این دیدار بر اعتقاد راسخ آمریکا به این نکته اشاره کرد که همه طرف‌ها باید از خشونت خودداری کرده و برای اتخاذ اقداماتی که به رشد و شکوفایی آینده بحرین کمک می‌کند، تلاش کنند.

ولیعهد بحرین همچنین با «ولیام برنز» قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا ملاقات و دو طرف درباره مسائل منطقه و تحولات کنونی منطقه خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

ولیعهد بحرین پیش از این نشستی سه جانبه با معاون مشاور امنیت ملی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برگزار کرد.

هفته نامه المنار چاپ فلسطین نیز دیروز از دیدار سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین با یک مسئول بلندپایه اسرائیلی در شهر واشنگتن خبر داد.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش مردمی و اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به دموکراسی و آزادی است و مردم بر لزوم دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خویش در داشتن حکومتی منتخب تاکید می‌کنند.

نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای سعودی تاکنون این اعتراضات را سرکوب کرده و در جریان آن شماری را شهید، مجروح یا بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده و زندان‌های طولانی مدت برای آنها بریده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول