اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با نادیده گرفتن جنایات آل خلیفه صورت گرفت

ستایش وزیر دفاع آمریکا از شاه بحرین/ تاکید بر اهمیت روابط نظامی دو کشور

وزیر دفاع آمریکا با نادیده گرفتن جنایات رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین از شاه این کشور ستایش و بر روابط نظامی بین منامه و واشنگتن تاکید کرد.

ستایش وزیر دفاع آمریکا از شاه بحرین/ تاکید بر اهمیت روابط نظامی دو کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، «جورج لیتل» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و نخست وزیر بحرین در شهر واشنگتن با یکدیگر ملاقات و مسائل مورد علاقه دوطرف را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: هیگل بر ادامه حمایت آمریکا از امنیت و ثبات بحرین تاکید کرد و اصلاحات سیاسی مفید و پایدار و احترام به حقوق همه شهروندان را تنها راه برقراری ثبات دائم در بحرین دانست.

این بیانیه افزود: هیگل همچنین از حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین به خاطر دعوت به برگزاری گفت‌وگو (بین دولت و مخالفان) ستایش کرد و همه طرف‌ها را به ادامه گفت‌وگوی سازنده برای رسیدن به راهکاری سیاسی ترغیب و بر حمایت آمریکا از تلاش‌های ولیعهد برای پیشبرد چرخه اصلاحات و گفت‌وگو در بحرین تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از ولیعهد بحرین به خاطر اینکه کشورش میزبان مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است و حمایت و پشتیبانی منامه از هزاران کارمند وزارت دفاع آمریکا و خانواده‌های آنها در بحرین تشکر کرد.

وزیر دفاع آمریکا تعیین ولیعهد بحرین به معاون اولی نخست وزیر را تبریک گفت و اظهار داشت که چشم انتظار همکاری با ولعیهد در سمت جدیدش برای توسعه همکاری بین دو کشور است.

هیگل در این دیدار شمار زیادی از مسائل امنیتی منطقه از جمله بحران سوریه را بررسی کرد.

این بیانیه افزود: هیگل همچنین بر اهمیت روابط دفاعی مستمر از تقریبا هفت دهه پیش تاکنون براساس شراکت دوجانبه بین آمریکا و بحرین تاکید کرد.

ولیعهد بحرین نیز روابط بحرین و آمریکا را تاریخی و دارای بعد راهبردی مهم و موثری در محافظت از امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس دانست.

ولیعهد بحرین پیش از این با باراک اوباما رئیس جمهور، جو بایدن معاونش، جان کری وزیر امور خارجه، ولیام برنز قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا ملاقات کرده بود.

هفته نامه المنار چاپ فلسطین نیز دو روز پیش از دیدار سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین با یک مسئول بلندپایه اسرائیلی در شهر واشنگتن خبر داده بود.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش مردمی و اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به دموکراسی و آزادی است و مردم بر لزوم دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خویش در داشتن حکومتی منتخب تاکید می‌کنند.

نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای سعودی تاکنون این اعتراضات را سرکوب کرده و در جریان آن شماری را شهید، مجروح یا بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده و زندان‌های طولانی مدت برای آنها بریده‌اند.

برخی منابع با انتشار تصاویری ثابت کرده اند که رژیم بحرین در سرکوب ملت این کشور از سلاح های آمریکایی استفاده می کند.

پیش از این یک عضو کنگره آمریکا نیز استفاده از سرکوب برای خاموش کردن صدای اعتراض ملت بحرین را تایید کرده بود.

مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین قرار دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول